eerste keer gyn/Clomid

Hallo meiden,

ff in het kort iets over mezelf:

Imme 24 jaar, bijna 8 jaar samen met mijn vrienjd, in aug. 06 met de pil gestopt.  2 keer 'normaal' ongesteld geweest, verder hele lange cyclussen en veel pijn.

Ik moet 13 juni voor het eerst naar de gyn. omdat het vrijwel zeker is dat ik geen (goede) eisprong heb. Nu hoop ik natuurlijk dat de gyn. meteen actie wil ondernemen mocht dit inderdaad het geval zijn. Nu hoor ik veel over het medicijn Clomid die meiden met geen eisprong voorgeschreven krijgen. Hier heb ik wat vraagjes over:

hoe wordt geconstateerd bij de gyn dat je een eisprong hebt?

Wanneer gaan ze dan over op clomid?

Wat kan ik bij een eerste bezoek verwachten?

Is het verstandig dat ik mijn vriend meeneem?

Wat doet clomid met je (bijwerkingen enzo)

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee!
Alsvast bedankt!

Imme xx

ik kreeg meteen bij mij 1ste bezoekje clomid voorgeschreven en nog een medicijn wat je van te voren moet slikken om ongesteld te worden..
ik heb mijn vriend niet meegenomen, maar dat is voor iedereen weer anders. als je clomid slikt moet je af en toe terug komen voor controle om te kijken of er een eitje groeit. je zult dan dus even met de billen bloot moet.. ik doe altijd wat langs aan, voel ik mij er iets gemakkelijker bij..
eisprong zien ze met behulp van een bloedtest.
ik had verder niet veel last van bijwerkingen.. af en toe wat misselijk...
ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders lees ik het wel

groetjes

Hoi Imme,

Bij mijn eerste bezoek werd gekeken naar mijn lichamelijke gezondheid, cyclus en alle eerder pogingen die gedaan zijn (tempen, ovulatietesten etc.) Verder een bloedonderzoek om clamydia uit te sluiten en de hormoonwaardes te bekijken. Met een inwendige echo wordt bekeken of je follikel goed groeit en of je een eisprong hebt. Dit gebeurt een aantal keren achter elkaar (met tussenpozen).
Mijn man moest zijn zaad inleveren om te bekijken of alles goed was. Ook een samenlevingstest wordt vaak gedaan om te kijken of je geen "vijandig" slijm hebt. Hiervoor moet je eerst gemeenschap hebben en dan kijken ze daarna hoeveel zaadjes er te vinden zijn.

met Clomid heb ik geen ervaring, omdat mijn eisprong verder oke is.

Succes ermee!

liefs,

Ginger

hoi ginger,

bedankt voor je reactie. Nu weet ik wat meer wat ik kan verwachten. Voor ons ligt er thuis al een potje klaar voor het zaad van mijn vriend,  gekregen  via de HA.  Maar omdat het nu eerst ligt aan mij (de eisprong) wilden we hier nog even mee wachten. Het kan dus zijn dat de gyn. er mee komt, prima.

Wel fijn om te horen dat je wel een goede eisprong hebt! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent meid! al dit medische gedoe is echt niet leuk! en hier hou je echt geen rekening mee als je begint om een kindje te maken! Maar ja, het is niet anders!

houden we elkaar op de hoogte?? weet je verder wanneer je NOD is enzo?

Imme xx

Hoi Imme,

Mijn NOD is 8 juni, ik zit nu op mijn 11e cyclusdag.
Ik vind het erg fijn om elkaar op de hoogte te houden! Misschien kunnen we ook nog een apart topicje maken om te kletsen?

Liefs,

Ginger

Ja, dat lijkt een leuk en fijn. Volgens mijn liggen wij wel een beetje op een lijn, aangezien zwanger worden niet wil vlotten en beide  (net) bij de  gyn. lopen.

hier of bij het zwanger worden forum?

Imme xx

Terug
Bovenaan