Eerste keer huisarts

<p>Hallo allemaal,</p><p>We gaan nu naar ronde 9 en omdat mijn cyclus afgelopen maanden ineens overhoop ligt met vage klachten, terwijl ik best regelmatig ongesteld was, de huisarts gebeld en nu ik mag morgen al langs komen. Niet verwacht omdat we dus nog geen jaar bezig zijn. Ik vind het superspannend en weet niet wat ik kan verwachten. Ik denk vooral mijn zorgen kenbaar maken.</p><p>Namen jullie je partner mee ookal zit hij bij een andere huisarts?</p><p>En wat zijn jullie ervaringen bij zo'n eerste afspraak?</p><p>Groetjes</p>

Hoihoi, ik was eind december naar de huisarts gegaan voor wat anders, maar ik was zelf begonnen over dat ik zwanger probeer te worden al 1,5jaar. Mijn vriend was er niet bij, maar mijn huisarts vroeg me een paar dingen en daarna kreeg ik een doorverwijzing.

Mijn man is pas mee geweest toen het moest ivm onderzoek. Met andere afspraken nooit. Kan ook niet icm zijn werk. Maar doe wat je fijn vind. Dat hij bij een andere huisarts zit maakt niet uit lijkt me. 

Mijn man is wel meegeweest. We waren toen iets van 7 maanden aan het proberen. De huisarts kon weinig voor ons doen, we moesten wachten tot we een jaar aan het proberen waren. Toen kregen we een doorverwijzing.
de huisarts stelde vragen over hoe mijn cyclus eruit zag en of we het wel op de juiste manier deden (ja duh!). Ze moest het van het protocol vragen ?
verder geen spannend gesprek hoor!

Ik ging naar mijn huisarts om een doorverwijzing te krijgen. Bleek mijn partner dus ook een doorverwijzing nodig te hebben. Die zit overigens bij een andere huisarts en moest dus zelf nog een afspraak maken..
Verder zou ik mij niet druk maken. Echt inwendig onderzoek zal pas bij de gynaecoloog gebeuren

Je hebt inderdaad allebei een doorverwijzing nodig, dus als je partner bij een andere huisarts zit moet die zelf ook een afspraak maken. 
Of je hem meeneemt is aan jezelf natuurlijk :) Ik ging alleen en ze vroegen mij vooral naar mijn cyclus (regelmatig of niet), checkten of we wisten van vruchtbare dagen en vroegen geloof ik naar stress/drukte op werk. Al met al stond ik na een krappe 7 minuten wel weer buiten geloof ik. 
Onze huiarts vroeg toen of we het eerst nog 3 maanden wilden aankijken. Wij mochten toen wel meteen sperma-onderzoek laten doen, dat moest toen 2x omdat de eerste uitslag 'te slecht' was. De 2e keer was prima. In die 3 maanden of net erna ook zwanger geraakt, dit werd een vroege miskraam. Toen duurde het weer even voor ik opnieuw wilde bellen maar eenmaal gebeld kregen we meteen een doorverwijzing naar de gyn. 
De afspraak vond ik zelf dus echt reuze meevallen. Fijn dat ze je meteen al serieus nemen. Succes morgen!

Dank allemaal voor het delen van jullie ervaringen! 
Ik denk dat ik alleen ga. Mijn vriend opgedragen morgen zijn eigen Ha te bellen hihi. Hij is namelijk paar jaar geleden geopereerd aan een varicocele dus hij wilt graag zijn sperma laten checken. 

Ik heb gelukkig al een doorverwijzing gekregen voor een inwendige echo om te checken of er sprake is van cystes. Ze liet het aan mij over of dat ik dat al wilde, dus nu kan ik volgende week al terecht, heel fijn.

Terug
Bovenaan