eerste keer KDV

help ik heb lena net naar het kdv gebracht om te oefenen, ik ben de gene die moet oefenen, zit ze daar tussen al die onbekende die niet van haar houden en al die grote kinderen, vreselijk ,en ik zit thuis met een leeg huis en een gebroken hart. hoe heb ik haar zomaar achter kunnen laten? ik vind dit echt geen feest en het duurt nog 3 kwartier voordat ik haar op kan halen. ik hoop dat ze geen trauma heeft opgelopen ik in ieder geval wel.
moest dit even kwijt hoe hebben jullie dit overleeft? en wordt het makkelijker?
ik hoop het wel
groeten ,een verdrietige moeder

Hoi. En hoe is het gegaan op het kdv?
En met jou? Teun moet eind maart een halve dag gaan oefenen en begin april een hele.
Ik wist niet wat ik hoorde toen ze belde! Oefenen dacht ik nog,wie moet hier oefenen,tja dat ben ik. Maar ja misschien is het wel goed dan weten we wel wat ons te wachten staat. En ik denk dat ons trauma groter is dan van de kindjes.
Groetjes Mikkie.

Ach gossie, moeilijk he? Ik moet er zelf ook niet aan denken. Maar dat is ook meer voor mezelf. Esther vindt herrie heerlijk en vindt het geweldig om rond te kijken, dus waarschijnlijk zou ze een kdv heel leuk vinden. Mijn schoonouders passen op, dus het is niet nodig. Maar ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt! Ik zou zo graag eens een nachtje (en dagje) slaap inhalen of een keer met manlief uit eten gaan. Maar ik word al helemaal naar bij de gedachte dat ik Esther dan bij de oppas achter moet laten en dan hoef ik spontaan niet meer. Maar volgens mij wordt het wel makkelijker, hoor! De meeste ouders staan na een tijdje niet meer met tranen in hun ogen op het kdv of als de oppas komt. En als je weer gaat werken heb je ook wat afleiding, dan zit je niet zo te wachten tot je haar op mag halen.

Hopelijk is alles goed gegaan!

Liefs,

Eveline

Hoi,
Ik heb onze Jinte vandaag ook voor het eerst naar de oppas gebracht om te oefenen. Heb er de hele nacht over gedroomd (dat ik haar ergens achterliet en ik wist niet meer waar en zulk soort fijne dromen).
Ik had (ik zou bijna zeggen gelukkig) een begrafenis, zodat ik niet thuis de tijd zat uit te zitten tot ik haar weer op mocht halen.
Gelukkig is alles goed gegaan.
Over een week moet ze voor het echie....en dan de hele dag....
Mirjam

hoi!
ja,erg he?boas was vandaag voor t eerst bij oma,slik...ik ging even lekker een bosrit maken met mn paardje,maar kon moeilijk genieten.
1 troost:de leidsters op het kdv zijn echt stapeldol en bezorgd op je kindje hoor!!ik kan t weten,ben zelf leidster
even doorbijten allemaal

ik ga maandag voor een intake en maak dan ook afspraken om te oefenen. daarna bel ik meteen de kapper om een afspraak te maken... beetje afleiding heb ik wel nodig denk ik.

succes!

Kan het me helemaal voorstellen. Alhoewel die kleine het volgens mij fantastisch gaat vinden. Misschien laat ik de eerste keer wegbrengen wel aan papa over..... alhoewel.... ik wil zelf toch ook wel even checken of het echt wel goed zit..... erg he.
Ja meiden, het loslaten begint nu al. Dat wordt in de toekomst alleen maar meer.
Wij hebben morgenavond trouwens een feestje. Dan mogen opa en oma voor het eerst officieel oppassen (hebben eerder al een paar uurtjes opgelet als wij boodschappen gingen doen en zo). Van mijn vriend mag Quinn ook best daar al blijven slapen. Feest duurt nml. tot in de kleine uurtjes. Maar ik vind dat nog niets. Hij is daar echt nog te klein voor.... of is dit een smoesje van mezelf omdat ik het niets vind... maar enfin...
we gaan nu gewoon ieder met onze eigen auto en ik ga dan eerder naar huis. Maakt me helemaal niks uit. Waarschijnlijk ben ik ron 22 of 23 uur toch al total loss en ben ik blij te kunnen gaan. Ben benieuwd.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Ik kan je vertellen dat het vast goed gaat komen en jij wendt er ook aan.
Geef het de tijd en voel je niet schuldig je kleine heeft het vast naar zijn zin.
Ik werk zelf op een kdv en ik zie alle kindjes met een lach weggaan en dat zegt wat over zijn dag.
Geniet van de tijd die je voor jezelf heb.
Mijn zoontje gaat ook over een paar weken en ook ik heb het er moeilijk mee dat hoort erbij daar zijn moeder gevoelens voor.

Sterkte en geniet van je tijd voor jezelf

trotse moeder van michael

Terug
Bovenaan