Eerste keer keizersnede tweede keer ook?

<p>Dag mama’s ! <br /><br /></p><p>mijn eerste lag in een stuit en daarom ben ik bevallen middels een keizersnede. <br /><br /></p><p>ik ben nu zwanger van de tweede en vroeg mij af of ik nu kan kiezen? Welke keuze hebben jullie gemaakt en waarom? <br /><br /></p><p>liefs! </p>
 
Hoi! Je hebt zelf helemaal de keus waar je voorkeur naar uit gaat. De meeste gynaecologen hun voorkeur gaat uit naar proberen vaginaal te bevallen. Omdat dit vaak veel positieve voordelen heeft op een 'normale' manier bevallen! Ik kreeg bij de 2e spontaan weeën dus vaginaal geprobeerd en helaas uiteindelijk geëindigd in een keizersnede maar het gaat ook heel vaak goed! Zeker als stuit de reden was voor de eerste keizersnede.
 
2016 heb ik een spoedkeizersnede gehad. En 2020 natuurlijk bevallen. Nu weer in verwachting en als alles weer meezit ook dit keer een natuurlijke bevalling. De keuze is aan jou. Tenzij de arts iets anders voorstelt wegens medische redenen
 
Ik volg dit topic even. Hier nog steeds in twijfel, bijna 33 weken nog, dus moet zo echt gaan beslissen... Neig wel meer naar weer een keizersnede, vorige x uiteindelijk spoed omdat het niet paste, nog geperst en al..
Gynaecoloog gaf aan dat er 55 procent kans is na een keizersnede dat het natuurlijk lukt... Ons dochtertje werd met 31 weken 2100 gram geschat, dus is wat aan de grote kant... ? Maarja natuurlijk is ook wel weer heel erg mooi, mocht dat lukken.... Maar wil niet weer een spoed ??
 
Ik heb vorige keer na mijn inleiding een keizersnede gehad omdat ik bleef hangen op 3 cm ontsluiting, ik heb nu met de gynaecoloog afgesproken dat ik graag natuurlijk wil bevallen maar dat ik geen inleiding wil.
 
Ik had een geplande keizersnede wegens stuit. En ik moet eerlijk zeggen dat het nu achteraf zo is meegevallen dat mocht ik een tweede kindje krijgen ik graag weer een keizersnede zou willen. Komt ook wel doordat ik erg bang ben voor knippen en hechtingen enz onderin. ?
 
Bij mij andersom. Eerste kindje een gewone bevalling, tweede kindje lag ook in stuit dus keizersnede.

Als Ik voor een 3e keer zou moeten bevallen, zou ik 10000% zeker een normale bevalling willen. Ik vond de keizersnede zelf prachtig en natuurlijk heerlijk geen weeën, ik vond het een mooie ervaring. Maar de pijn en het herstel is me enorm tegengevallen.

Na mn gewone bevalling stond ik na 2 dagen weer beneden en kon ik alles weer. Na de keizersnede lag ik een week in bed en heb ik echt wel 4 tot 6 weken zeer weinig kunnen doen en veel pijn. In combinatie met een dreumes in huis vond ik dat behoorlijk zwaar. Juist omdat het mn tweede kindje was...

Als er geen goede reden is voor een keizersnede, waarom zou je dan geen normale bevalling proberen? Het is echt bizar mooi om mee te maken en het herstel meestal veeeeeel gemakkelijker, zeker als je al een kindje in huis hebt! Want die mag je dus echt 6 weken niet tillen, amper auto rijden en je zit enorm veel aan huis gebonden en kunt amper de deur uit. Met een dreumes/peuter nogal een uitdaging. Hele dagen coconnen op de bank met alleen een baby en rustig herstellen, dat zit er niet meer in ;)
 
Hoi! Je hebt zeker een keuze. Ik ben bij mijn eerste bevallen via een ongeplande keizersnede. Ik had wel 10 cm ontsluiting, maar na 21 uur was hij nog steeds niet ingedaald. 14 weken geleden ben ik binnen 5 uurtjes vaginaal en zonder complicaties bevallen van de tweede. Ben zo blij dat ik ervoor gekozen heb het toch weer te proberen!
 
Terug
Bovenaan