Eerste keer naar buiten

<p>Hallo</p><p>mijn zoon is nu 1week en 1 dag oud en mag vandaag met hem naar buiten heb geen idee wat ik hem aan moet doen met 20 graden en hoelang jr naar buiten mag ? </p>

Ga even lekker een klein blokje om (Max een kilometer), ook voor jezelf fijn! Voor de baby zal het niet veel uitmaken of je 10 of 30 minuten buiten bent :). Zou hem verder in zijn gewone kleertjes laten (lange mouwen) en een dekentje meenemen. En mutsje op

Blijf vooral in de buurt van je huis en doe eerst een rondje van bijv 10 minuten. Dan kun je kijken of je lichaam het ook al aan kan. Ik weet nog wel dat ik bij m'n eerste kindje na 5 minuten al kapot was, dat moest ik echt langzaam opbouwen. Terwijl ik bij m'n tweede al een stuk langer kon lopen.

Doe hem een broekje en shirtje met lange mouwen aan, evt een jasje. Maar je kan ook ipv een jasje een dekentje over hem heen leggen. De kap van de wagen erover voor het licht.
Als je een klein rondje doet, kun je als je thuis komt voelen of hij te warm was.

Veel plezier!

Heerlijk om even naar buiten te gaan. Zoals al gezegd blijf inderdaad in de buurt van je huis. Bij mijn 1e kindje kon ik gelijk alles, nu 2 weken terug bevallen van ons 2e kindje en dat was een heftige bevalling en het herstel valt me heel erg tegen. Na 10 minuten lopen kan ik echt niet meer.

Je kindje zou ik in de kleertjes (lange mouw) en een jasje aandoen. Zelf doe ik er nog een dun dekentje overheen omdat er soms toch wel veel wind staat. Mutsje zou ik echt niet doen dat is met deze temperaturen echt niet nodig, behalve als je kindje zich nog niet zo goed warm kan houden.

Geniet ervan!

Ik zou dezelfde kleertjes aandoen als binnen, het is buiten ongeveer even warm nu, en met de kap over de kinderwagen voelt je kindje geen tocht. Wel een mutsje op doen, en dan aan het nekje voelen of hij het niet te warm of te koud heeft. Dekentje mee inderdaad. Ga eerst een paar minuutjes en dan krijg je vanzelf een idee wat er werkt voor je kindje en voor jou ;)

Onze kraamhulp zei altijd 1 laagje meer dan je zelf aan hebt. Dus loop je zelf in een lange broek en en t-shirt dan doe je bij je kindje een lange broek, romper en t-shirt met lange mouwen aan. Doe jij een jas aan dan doe je dat bij je kindje ook (of een dekentje er overheen). Mutsje zou ik zo jong ook zeker nog doen buiten. En meet de temperatuur van je kindje voor het wandelen en meteen erna. Is dit gezakt? Dan moet je de volgende keer voor iets warmers kiezen. Is de temperatuur ongeveer hetzelfde gebleven dan zat je goed qua kleding. 

Terug
Bovenaan