eerste keer naar het ziekenhuis

A

Anoniem

Guest
Wij hebben volgende week de eerste afspraak in het ziekenhuis omdat het ons helaas niet lukt om spontaan zwanger te raken.
weet zo iemand wat we kunnen verwachten.

gr Sonja

Hoi,
Is voor mij al lang geleden die eerste afspraak. Waarschijnlijk gaan ze veel vragen stellen over je cyclus, hoe lang jullie al bezig zijn of er al eerdere zwangerschappen/kinderen zijn geweest (bijv. met andere partner), of er familiaire moeilijkheden zijn ivm kinderen krijgen etc. Daarna zullen ze een paar tests voorstellen. Bij jou zal waarschijnlijk bloed geprikt worden (hieraan kunnen ze bijv. je hormoonwaarden aflezen), bij je man zal het zaad nagekeken worden.
Dat zijn meestal de eerste tests, behalve dan als je een duidelijk aanwezige factor hebt die het zwanger worden kan beinvloeden. Ik heb bijv. vroeger veel buikoperaties gehad wat over het algemeen nogal slecht is voor je vruchtbaarheid. Ik kreeg dus meteen een kijkoperatie, maar ook die andere tests werden bij ons gedaan. Die zijn volgens mij gewoon standaard.
Je zou je vraag ook op het forum 'als zwanger worden langer duurt' kunnen stellen. Deze meiden hebben meer up-to-date info.
Ivy

Hoi Sonja,

Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik wil je wel even suc6 wensen!!! Liefs Lientje

Hoi Sonja,

Bij ons eerste bezoek bij de gyn. stelde hij een aantal vragen.
we hebben toen een afspraak gemaakt voor een samenlevingstest, zo rond mijn eisprong.
toen moesten we de avond voor die afspraak klussen.
en  toen keek  de gyn. de volgende dag of alles goed was en of de zaadjes nog leefden.
dus of mijn lichaam het niet afstootte.
mijn ei stond toen op springen zei hij.
Dus waarschijnlijk zal de gyn. bij de eerste afspraak wat vragen aan je stellen en een afspraak maken voor een onderzoek, of misschien krijg je meteen een inwendig onderzoek.
Dat zou ook wel prettig zijn, want dan weet je meteen wat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
maar ja, ik weet natuurlijk ook niet of het per ziekenhuis en per persoon scheelt wat ze bij een eerste afspraak gaan doen.
Veel succes.

liefs Nathalie.

Hoi Sonja,

Wat fijn dat ik je tegenkom,

Ik zit net in dezelfde fase voor het zwanger worden. Wij moeten 21 feb op onze eerste afspraak komen.

Vind het ook zo spannend!
Misschien kunnen we hier een beetje contact houden en kijke hoe het gaat lopen.

p.s Mijn NOD is 27-2

Sylvia

Geen ervaring, maar wel veel succes toegewenst!
Groetjes Gizmo

Terug
Bovenaan