eerste keer naar vk en echo.

Oow dames vind het zo spannend.
Maandag voor de eerste keer naar de vk, en dinsdag gelijk onze eerste echo.
Die vrouw van de echopraktijk maakte alleen zo'n stomme opmerking. Van nou dat is vroeg. Normaal is de eerste echo zo rond 11 weken want ht is nu nog helemaal niet levens vatbaar. :-( Dat snap ik zelf toch ook wel.
Maar we willen zo graag ons eerste kindje zien. Als het er geen 2 zijn. Ben al vrij dik en 2-lingen zitten wel in de familie.

Liefs Chantie

Spannend hè en lang duurt dat aftellen!

Ik kan morgen om 09.30 uur voor de derde echo terecht. Op de eerste niets gezien (te vroeg?), op de tweede 3 dagen later een vruchtzak van 7,8 mm maar nog geen kloppend hartje (ook te vroeg?) en nu morgen de derde keer. Volgens mijn berekeningen ben ik dan 7 weken. De gynaecologe denkt a.d.h.v. haar berekening langer, maar dat klopt niet met de beelden die we te zien krijgen. Ik hoop zo dat we morgen een mooie bevestiging krijgen.

O en zou je een tweeling zien zitten? Dat leek mij in eerste instantie wel leuk, maar bij nader inzien, wel een hoop werk en soms wat onpraktisch.

Succes maandag in ieder geval!

Liefs,
mamadani

Kan me zo goed voorstellen dat je het spannend vindt. Ik mag 9 maart voor het eerst. Ben dan bijna 10 weken heen. Ik had a.s. vrijdag al heen gekunt dan ben ik precies 8 weken maar omdat ik dan vrij moest vragen van me werk heb ik gevraagd voor een andere datum (schrok toen wel dat het gelijk ander half week later werd) Heb dus wel een beetje spijt dat ik de afspraak verzet heb, kijk er zooooo naar uit. Wil zo graag weten of het hartje klopt.

En voor jullie extra spannend om te weten of je misschien zwanger bent van een 2-ling. Het komt bij ons in de fam. ook wel voor maar erg ver weg. Dus ga er zelf niet van uit dat er straks 2 hartjes kloppen.

Nou als het een 2-ling is is het dubbel welkom. Maar denk idd wel dat het vaak schikken is met van alles en nog wat. 1 kindje past bij ons nu ook makkelijk in de auto maar 2 dat gaat dan niet. Althans zonder kinderwagen wel.
En mijn moeder wilt 1 dag in de week al oppassen maar ze moest wel even slikken toen ik zei dat het er misschien wel 2 zijn hihi.
Mijn schoonmoeder bood ook aan om te willen oppassen maar die heb ik nog maar even niks gezegd voor je het weet krabbelt ze terug ;-)

Hoi,

Ik (wij) heb de eerste afspraak pas 17 maart
Veel te ver weg..... :)
Voor ons is het de tweede, maar alles blijft toch spannend. Voor mijn gevoel groeit mijn buik ook dubbel zo hard want ik kan nu al geen gewone broek meer aan en ik ben pas 6 weken.
Daarom heb ik wel eens tegen mijn man geroepen dat het er twee zijn. Hoeft namelijk niet in de fam te zitten.
Maar we wachten rustig af en hopelijk kunnen we snel de echo krijgen want onze verloskundige doet dat pas vanaf april zelf. Wij zijn net iets te vroeg haha

Succes iedereen!
Wendy

Hi,

Ik KON helemaal met je meeleven want... donderdag hebben wij onze eerste echo gezien! Zo mooi, een klein garnaaltje met een hartje dat als een gek tekeer gaat. Ik wilde vooral zien dat het hartje en de groei het goed deden, maar het schoot ook wel even door mijn hoofd: stel dat het een tweeling is? Maar wat een stomme opmerking kreeg jij bij de echopraktijk zeg! Ik was wel verbaasd, wij mochten extra vroeg omdat vorige keer een miskraam was (dat verbaasde me niet zo), maar we mogen ook zelf aangeven hoe vaak we in het eerste trimester op controle en voor een echo willen! Wel zo prettig, want aan de buitenkant kun je nu eenmaal niet zien of het goed gaat met dat garnaaltje en tegelijkertijd spelen je moedergevoelens al op: je wil weten hoe het gaat, ook al kun je het niet zelf beinvloeden!

Veel succes maandag!

Sonica

Hoi hoi,

aangezien ik gisteren weer iets bloed had verloren toch maar even de VK gebeld. Ze heeft me enorm gerust gesteld en dat was fijn. Maar natuurlijk heb ik wel even stiekem aangegeven dat onze afspraak van 9 maart wel erg ver weg leek. Dus kunnen we a.s. dinsdag avond heen, voor een echo. Ze begreep wel dat nog een week wachten een euwigheid moest voelen en vooral met het iets bloedverlies.
Dus nu het hele weekend in de zenuwen zitten en hopen dat we dinsdag een feestje kunnen houden.

Terug
Bovenaan