Eerste keer ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Wij zijn deze maand voor het eerst bezig met ovulatietesten, maar zou graag jullie advies horen.
Mijn cyclus is onregelmatig (29,30,38,36) en het is dus niet helemaal duidelijk wanneer mijn eisprong is.
Nu ben ik al vanaf vorige week maandag (dag 12) aan het testen met strips van sensitest.
Ik heb dagelijks een heel licht streepje naast de controlestreep.
Omdat ik veel wisselende verhalen over deze test las heb ik ook clearblue dubbele hormoonindicator erbij gekocht. Sinds gisterochtend een knipperende smiley! Gisteravond ook en net nog steeds een knipperende smiley. Daarnaast zie ik dat sinds nu het streepje op de sensitest heel iets dikker wordt dan de afgelopen dagen.
Ik heb gister seks gehad met mijn man. Is het verstandig om vanavond én morgen weer seks te hebben, of beter om vandaag even over te slaan? Wil deze maand mijn eisprong niet missen!

Alvast bedankt x

Om de dag is beter toch? Ivm zaadkwaliteit maar jah.. Ik vind dat ook altijd ingewikkelt! Ik gebruik nog geen ovulatietesten maar proberen t eerst zo beetje om de dag 

Hey samantha, je kunt het elke dag doen, maar dit heeft niet veel zin zeggen ze, omdat sperma meerdere dagen overleeft in je lichaam. Dus gewoon lekker om de dag blijven doen ?
Zelf heb ik ze af en toe gebruikt om te zien of mijn gevoel klopte, meer om dan te weten wanneer ik dan ongesteld (of niet zou moeten worden). Heb overigens ook wel eens gelezen van meiden die het om de dag testten, dan spaar je wat testen uit en weet je ongeveer wanneer je ovulatie is.
succes! 

Terug
Bovenaan