eerste keer uit logeren

Wij willen onze zoon van 1,5 jaar oud voor het eerst laten logeren bij mijn ouders. Hij heeft nog nooit gelogeerd en gaat dus nu 5 dagen logeren. Wij zijn zelf in Duitsland dan voor een congres en kunnen hem niet zo makkelijk even halen als het niet gaat. Zouden jullie je ervaringen met eerste keren logeren op die leeftijd met mij willen delen, want ik twijfel heel erg of ik het moet doen. Hij is verder heel makkelijk met wegbrengen. Hij huilt nooit om ons en laat ook niet blijken dat hij ons gemist heeft als we hem weer ophalen, maar ja vijf dagen is toch iets anders dan 5 uurtjes.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi, mijn idee is dat het wel ineens erg lang is om te logeren. Zeker omdat het de eerste keer is.
Mijn dochtertjes gaan een heel enkele keer wel eens logeren bij opa en oma, maar de oudste (nu 3 1/2 jaar) houdt dat echt niet langer dan 2 nachten vol, dan wil ze toch graag naar ons toe.
Wanneer is het logeren gepland? Kun je niet nog een paar keer oefenen?
Groeten, Claudia.
 
hoi,

ik zou inderdaad (als het nog kan) eerst 1 nachtje oefenen. en dan bijvoorbeeld op zaterdag middag brengen en zondag avond weer ophalen. dan weet je ook hoe het voor je kind is om dan nog een hle dag bij opa en oma door te brengen na het logeren.

mijn kinderen logeren regelmatig bij de opa's en oma's. maar dit is vaak 's avonds brengen en dan leg ik ze meestal zelf op bed. en 's morgens weer halen rond koffie tijd. en dan blijven we tot een uur of 12 gezellig hangen.

mijn zoontje (2 jaar) vind het geweldig om bij opa en oma te logeren. ik geef hem altijd een schrift mee waarin hij samen met oma opschrijft hoe het logeren was. (oma schrijft natuurlijk, maar lucas maakt altijd een mooie tekening).

het gaat altijd heel goed, lucas vind het even moeilijk als we weg gaan (hoort bij de leeftijd) maar is meestal al na 5 minuten heerlijk aan het spelen of slapen.

dus draai een keertje proef, en misschien is zo'n schrift een leuk idee. en ook een idee misschien: geef een mooie foto mee van papa en mama. dan kan hij jullie toch elke avond gedag kussen.

succes ermee, groetjes monique.
 
hoi
Mijn dochters logeren regelmatig bij de opa's en oma's, maar 2 nachten is voor de oudste (bijna 3,5) echt max. We hebben ze van jongs af aan laten logeren en is altijd goed gegaan, maar 5 dagen zou ik wel lang vinden (ook voor mezelf eerlijk gezegd).
Als ik jou was zou ik inderdaad eerst eens proefdraaien.
groetjes Melanie
 
mijn zoontje slaapt regelmatig een week bij mijn ouders. Als proef hebben we het volgende gedaan. Mijn ouders zijn eerst een lang weekend in ons huis geweest om hem te laten wennen aan mijn ouders voor een langere tijd en zijn vertrouwde omgeving (hij was toen 9 maanden). De tijd erna is hij 3 a 4 keer per jaar minstens 4 tot 7 dagen bij mijn ouders geweest. Wij wonen in het noorden van het land en zij in het zuiden, dus ophalen als het mis gaat is er even niet bij. Wij hebben aan het fenomeen logeren nooit zoveel aandacht besteed en voor hem is het meer dan normaal... Ik zou zeker niet te veel aandacht aan het afscheid nemen geven omdat het voor de ouders meestal veel moeilijker is dan voor het kind (hij/zij speelt meestal 5 minuten later weer vrolijk verder)

sterkte,

mamaraf
mama van raf (3,5) en ellemijn (6 weken)
 
Terug
Bovenaan