Eerste keer verkouden

<p>Onze 7 weken oude dochter is sinds vandaag voor het eerst verkouden. Ze heeft erg veel snot in haar neus maar het loopt nog wel. Verder is ze erg hees en hangerig. </p><p>Wie heeft tips hoe hiermee om te gaan en te zorgen dat het voor haar het meest gemakkelijk wordt? Ik vind het vooral voor haar heel vervelend. Je merkt echt dat ze niet helemaal lekker is. Is erg ontevreden, veel huilen en wil alleen maar bij mij liggen.  </p>

Wat ontzettend verdrietig!
Heel veel knuffelen en aandacht van haar ouders doen haar goed denk ik.
En lekker stomen in de badkamer, zolang ze daar niet benauwder van word natuurlijk.
heel veel beterschap!
Groetjes Siska

Idd lekker stomen. Wij deden ui snijden en op der kamer zetten met het slapen. En wij deden ook altijd als ze zo verstopt zaten bedje schuin zetten zodat hoofdeind wat omhoog kwam. Hielp bij ons ook wel. 
Beterschap. 

Je kan ook baby neusspray gebruiken..
Ons dochtertje had met 11 weken een holte ontsteking en dat werd in het ziekenhuis geadviseerd..
Baby neusspray is in principe water met zout en dus niet schadelijk of zoiets.. 
Je mag altijd ter advies naar je huisarts (of huisartsenpost als het niet kan wachten) bellen..
Beterschap en succes 

Super zielig is dat he!? 
Wij gingen lekker samen douchen met hem zodat zn neus even leeg kon lopen.
Inderdaad matras omhoog leggen.
Neusspray voor baby's.
Neus pompje werkte hier ook goed.
En ook al staat overal dat je baby niet teveel vocht binnen mag krijgen.. ik gaf altijd wat extra (koud) water, ze verliezen tijdens zo'n verkoudheid best wat vocht door dat snot en het keeltje kan best wat pijnlijk zijn, koud water smeert de boel een beetje.

Wij gebruiken altijd zoutoplossing, kan je kopen bij de drogist, speciaal voor babies. Je spuit een buisje zoutoplossing js het neusje en daarna kunnen ze dan vrijer ademen door de neus.
verder wat vaker naar bed doen overdag.. en het uitzitten. Kids zijn helaas vaak verkouden. 

Groetjes,
Myl

Paracetamol geven! Als wij ons niet lekker voelen nemen we ook paracetamol. Baby gaat zich hierdoor beter voelen, beter drinken en beter slapen. En idd veel spoelen met zout. Liever niet zo’n neusspray, is alleen maar nat maken. Maar zoutoplossing kopen bij apotheek en met spuitje neus doorspuiten met 2 ml per neusgat, helpt heel goed... sterkte

Terug
Bovenaan