Eerste keer verloskundige

Hoi,

Vanavond naar de vk geweest! Erg gezellig weer (ik kende haar van de "korte zwangerschap") en ook mijn vriend vond haar een prettig persoon.

Ze heeft ons het hemd van het lijf gevraagd, haha, maar ik heb ook weer wat antwoorden op mijn vragen.
We mogen over 3 weken terug om naar het hartje te komen luisteren (leuk!) en dan krijg ik ook de uitslag van het bloedonderzoek. Het prikken doet nu best wel pijn... Echt zo'n zere binnenkort van de elleboog.

Groetjes, Kaskes

Scheelt idd een hoop als je je prettig voelt bij je vk! Bij mijn vorige zwangerschap en dus bij de vorige praktijk - zijn verhuisd intussen - zat één vrouw die ik écht niet bij mijn bevalling wilde. En 3x raden wie er op de stoep stond de bewuste ochtend... Gelukkig werd ze afgelost haha. Achteraf gezien vond ik het niet eens zo heel erg op het moment zelf, dat kind moest er toch uit haha, maar nu ben ik toch wel blij dat juíst diegene die ik er het liefst bij wilde haar kwam aflossen.

Ik heb vanmorgen bloed laten afnemen en het prikken zelf deed geen pijn, maar deze keer wederom een pijnlijke blauwe plek.... Ik lijk tijdens een zwangerschap sowieso gevoeliger voor blauwe plekken...

Jij ook al zo'n blauwe plek? De vk had nog wel zo voorzichtig geprikt, maar er zit echt een flinke blauwe plek...

Ik had bijna hetzelfde als jij: de enige vk uit de praktijk die ik nog nooit gezien had, stond op de deurmat op dé avond. Door mijn hoge bloeddruk moest ik toen toch naar het ziekenhuis, dus het maakte uiteindelijk niks uit. Gelukkig kwam wel een van mijn favorieten op nacontrole!
Gelukkig werd de jouwe ook nog op tijd afgelost. Scheelt volgens mij toch wel, of je er iemand bij hebt die je mag of zomaar iemand!

Hopen op nog een goede bevalling dan maar ;-)

kaskes

Hoi Kaskes,

Leuk dat je over 3 weken terug mag  en nog leuker het luisteren naar het hartje!!
Wij zijn 28 december weer aan de beurt bij de gync. en dan wordt er ook bloedgeprikt. Ben benieuwd of ze dan een inwendige of uitwendige echo gaat maken. Weten jullie dat? Ik ben dan 10,5 week zwanger.

Jij ga het morgen of overmorgen toch vertellen aan je collega en directeur  op school?

Ik heb het vanavond weer aan een vriendin verteld.

Groetjes,
Angel

Hoi angel,

Moet lukken hoor uitwendig. Ik heb vorige week een echo gehad bij 9 weken en 3 dagen en je kon de baby goed zien, toen ook het hartje gehoord. Vanmorgen bij de vk geweest en ook bij haar het hartje gehoord.
Veel plezier bij de echo!

groetjes, keesje

Hoi!

Leuk hè, om het weer te vertellen? Ik vind het zo leuk! Mijn directeur en duo heb ik het verteld en ze reageerden heel lief. Wat goed dat je dat onthouden hebt, mijn geheugen is echt al weer een zeef!
Vandaag voel ik me ook redelijk goed, heb niet zo'n behoefte aan eten, maar ben niet veel misselijk geweest, hoera!

Spannend weer een echo. Wij zijn dan net een lang weekend weg naar Drenthe, dus ik lees het pas als we de 31e bij mijn schoonouders zijn.

Wat snel dat je al het hartje hebt gehoord bij de vk, Nienke. Echt fijn!

Liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan