Eerste keer zwanger! Hoe monitoren jullie tot aan de eerste echo

Hii!Na 2 jaar proberen ben ik eindelijk voor de eerste keer zwanger! De eerste test (ultra vroeg CB) was vorige week vrijdag geleden negatief. Woensdag was 1 dag na NOD en ik dacht, laat ik toch nog een keer testen. Ik had verder geen symptomen.Dit keer de goedkope bij de Etos gehaald. Ik zag de C streep flink kleuren en ik was eigenlijk de boel al aan het opruimen totdat ik ineens een licht streepje zag. Nadat ik het hele forum had uit gepluisd had ik antwoord: een licht streepje is een streepje ?Maar ik wilde duidelijkheid, dus naar de AH voor een CB met tekst. Binnen een minuut “1-2 weken zwanger”. Heel tof, zo blij! Maar omdat ik verder weinig voel vind ik het erg spannend. Ik ben inmiddels aangemeld bij de verloskundige en het is nu nog 4 weken wachten op de echo.<br />Mijn vraag: wat doen jullie in de tussentijd om het te monitoren? Steeds testen of je nog goed scoort op HcG? Ik probeer vertrouwen te hebben in m’n lichaam en het los te laten (buiten gezond leven kan ik vrij weinig doen) maar tussendoor een bevestiging dat alles goed gaat zou wel fijn zijn ?<br /><br />
 
Vaker testen heeft geen zin die zullen blijven aangeven dat je zwanger bent en zolang je geen bloedverlies hebt zoals je ongesteld bent of erger kun je er vanuit gaan dat alles goed is bij de verloskundige gaan ze kijken hoe ver je nu precies bent en wanneer je terug kan komen voor een termijn echo en daar tussen is het gewoon afwachten en er vanuit gaan dat alles goed zit
 
Als mis gaat kun je alsnog positief testen zolang je hcg in je lichaam.hebt. het is enorm lastig dat weet ik. Ben nu zwanger van de 3e en het is ook voor mij enorm lang wachten.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb wel een tijdje doorgetest tot de test en controlelijn even duidelijk waren, maar dan nog zegt dat niets. Dat gebeurde ook bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap en bij mijn laatste miskraam (al heb ik ook een keer een vroege miskraam zo iets eerder opgespoord, al had ik met 1 dag meer geduld ook het bloedverlies wel gemerkt). In die zin zegt extra testen helaas weinig. Heel veel succes met het doorkomen van de komende 4 weken! 
 
Gefeliciteerd!!!!
Wat je al aangaf, je kunt niet zoveel doen. Zelf zou ik geen testen meer doen, dat geeft alleen maar onzekerheid. Stel je voor dat je een negatieve test krijg?. Proberen geduld te hebben en vertrouwen op je lijf.
 
gefeliciteerd! 
helaas, dit zijn spannende weken waarin je zal moeten afwachten. 
Gezond eten, lekker blijven bewegen, genoeg slapen en alvast een beetje proberen te genieten van een positieve test. 
succes en sterkte met wachten!
 
Dikke proficiat!
Hier zowat hetzelfde verhaal, vanaf woensdagavond lichte test, heb wel wat doorgetest en ondertussen zijn de strepen ook veel duidelijker!
Ik ga morgen bellen naar de gynaecoloog om een afspraak vast te leggen, in tussentijd ga ik me toch ook wat moeten bezighouden ? zoo spannend 
 
Hee ik vond die tijd tot de afspraak pure ellende.
Mij gaf het wat rust om iedere week een test met weken indicator te doen.
Zo kon ik thuis in ieder geval zien dat mn hcg wel op liep.
Nu is dat geen waterdicht systeem natuurlijk.
Maar het gaf mij wel wat rust.
Ik raakte pas echt geruster toen meneer veel aan het bewegen was en dat je zelf dus in de gaten kan houden hoe het gaat.
Veel succes komende weken en natuurlijk de rest van je zwangerschap❤??
 
Terug
Bovenaan