Eerste keer zwanger, tips en weetjes zijn welkom. Welke vitamine D?

Hallo allemaal,

Alles is nog een beetje nieuw en onwennig voor mij haha. Zwanger van de eerste en ben nu 4 weken zwanger, erg pril allemaal! Ik kreeg het advies om vitamine D te slikken. Nu zie ik veel verschillende... zelf ben ik niet echt een held met pillen slikken dus dat word nog wat. Wie heeft er tips etc.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan.

Ik heb vitamine d en foliumzuur gebruikt. Zijn (in mijn geval) kleine pilletjes. Dus dat ging verassend goed.

Verder een verloskundige uitzoeken om een afspraak te maken
 
Kijk eens op yummiegums.nl hier koop je een soort van snoepjes waarin alle vitamines zitten. Ze hebben ook een zwangere vrouwen variant. Je betaalt misschien iets meer, maar mij helpt het in ieder geval prima. Om extra calcium binnen te krijgen pak ik ook de kauw tabletten van davitamon. Dit is net een pepermuntje
 
Gefeliciteerd!
Vaak zit bij foliumzuur ook al vitamine D in, slik je al foliumzuur? Kijk dan even op de verpakking of er vitamine D bij inzit. 
 
Dankje! Ik had inderdaad die van Yummygums gezien. Foliumzuur slik ik inderdaad al die van davitamon de zuig variant ?
 
Die smelttabletten zit ook vitamine D bij in, toch? Dan hoef je in principe niet nog extra te nemen lijkt me. 
 
Terug
Bovenaan