Eerste keer zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik ben nieuw op het forum en direct in het "zwanger zijn" forum.   Wij zijn ruim 1,5 jaar geleden gestopt met anticonceptie (ik dan met de pil) en ik werd maar niet zwanger. Enkele maanden geleden heb ik ovulatiesticks ontdekt en dacht WOUW wat een uitvinding . Ik heb wel 2x het idee dat ik zwanger was (pijn in de tepels) maar helaas. Vorige maand had ik met mijn vriend afgesproken dat als het niet raak zou zijn binnen 2 maanden dat we ons zouden laten testen bij de huisarts. Gelukkig is dat nu niet nodig .

Wat vreemd is is dat ik vorige maand, direct na mijn ovulatie, roze achtige afscheiding zag dus ik dacht: RAAK!. Maar nee hoor ik werd gewoon ongesteld . Deze maand had ik GEEN ovulatie (volgens de ovulatiesticks) dus ik dacht...dat is niet raak deze maand. Niets vermoedend ga ik de maand in en ik voelde me steeds warm. Ik heb het nooit warm, eerder koud. Maar deze afgelopen 2 weken was echt hot hot hot. Overdag voelde ik me duizelig en ik dacht...ik krijg vast de griep!
Gister kreeg ik een partij pijn in mijn borsten/tepels...aaaggghhhh  en ik dacht nou ja toch maar controleren aangezien ik toch al 2 dagen over tijd ben...en YAH ik zag 2 hele dikke strepen . Nou weet ik niet hoe dat kan aangezien ik echt niet heb ge-ovuleerd.

Dit is dus officieel mijn eerste week zwangerschap en ik voel me raar, zo onwerkelijk, ik moet er even aan wennen.

Nu wil ik me ook snel inlezen over wanneer ik naar de huisarts moet, wat ik beter wel en niet kan eten, etc etc.....

blij blij blij

Hoi hoi,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ga er maar lekker van genieten.

Gr Fruit Girl 19 wk

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Nu de ovu testen die geven alleen een bep hormaan aan die stijgt voor je ei. Als ik het niet verkeerd heb het lh hormoon.
Dus ookal zou je ovu test posi zijn dan is dat nog niet gezegd dat je dan ook echt een eisprong krijgt.
Het kan ook heel goed zijn dat je de posi test hebt gemist.
Bij mij is het zo dat binnen een paar uur de test van negatief naar positief en weer naar negatief gaat. Ik zou dus drie keer op een dag moeten testen wil ik zeker mijn posi test in handen hebben.

Bij ons wil de vk je voor het eerst zien met 9 week voor als je bep testen wilt laten doen of je kindje down heeft of niet. Met 9 week geven ze daar bij ons voorlichting over omdat die test met 12 geloof ik gebeuren moet als je dat wilt.

Ze gaan dan nog niet naar het hartje luisteren.
Bij ons willen ze graag dat je dan met 7 weken belt om alvast een afspraak te maken..

Veel plezier en geluk met je zwangerschap.

Liefs Marianke.

hoi,

Gefeliciteerd joh. Leuk gevoel he?? zat er bij die eerste keer afscheiding bloed bij?? Misschien kan het zijn dat al verder bent dan je denkt. Een paar weekjes! Heb ik ook gehad met mijn eerste. Laat even weten als je weet hoever je bent. Ben benieuwd.

Groetjes Fenna

Hoi,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Helemaal omdat jullie er al over dachten om naar
de dokter te gaan... Gelukkig hoeft dat niet meer. En die eisprong die is er dus toch
"stiekum" wel  geweest..
Hoop dat je een fijne en onbezorgde zwangerschap hebt.
Liefs Melanie 33.5 wk zwanger van de 2e

Ok. Echt zwanger dus he??
Typefoutje ik ben nu 30.5 wk zwanger...

Een goed zwangerschapsboek is Veilig Zwanger van Mariel Croon. Echt een heel fijn boek, alles staat er in! Ik dacht in het begin van 'is dat niet zonde van het geld', maar je vraagt je bijna elke week wel iets af (in het begin zelfs dagelijks) en het is fijn om dan een goed boek te hebben waar alles in staat.

Groetjes en heel erg gefeliciteerd!
Marisa

@Fenna : het kan idd zijn dat ik al verder ben. In de afscheiding zat bloed, dus innesteling kan zeker zijn. De keer dat ik ongesteld was daarna was mijn bloed ook best rood, anders rood....ik ga binnenkort wel naar de huisarts. Heb nu alleen een fixe kou te pakken, dat is wel irritant.

@ Marisa:dank je voor de tip. Het is handig om een hulpje in huis te hebben.

Mocht ik 5 weken zwanger zijn nu dan is onze baby 2 mm groot hihhi

Terug
Bovenaan