Eerste kies 14 maanden

Mijn dochter heeft een soort blauwe plek op haar tandvlees. Ik vermoed dat dit haar eerste kies is. Ik snap dat het variabel kan zijn, maar hoe lang duurde het bij jullie kindjes ongeveer voor de kies daadwerkelijk door kwam? Ze is inmiddels bijna twee weken goed uit haar doen en de blauwe plek verandert nog niet echt. Ik ben benieuwd wanneer de kies echt daadwerkelijk doorkomt.
 
Bij ons vormde er geen blauwe plek, en was ze slechts dagen van slag. Voel je wel een harde bobbel onder die plek?
Misschien een idee om maandag naar de huisarts of tandarts te gaan daarmee?
 
Mijn zoontje heeft ook zo'n blauwe bult gehad bij het doorkomen van een hoektand. De bult heeft er echt wel een paar weken gezeten, volgens mij wel een week of 4 voordat de tand doorkwam. We hebben toen de kinderarts mee laten kijken (daar moesten we voor iets anders zijn) en die zei ook dat het gewoon een tandje was.
 
Het is hier drama met kiezen.. duurt soms echt heel lang! En soms dan weer ff geen last van.. maar eer die daadwerkelijk door is... een hele bevalling! Duurt soms paar weken.. Met periodes van snachts spoken slecht eten en en hangerig zijn..

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan