eerste kindje 3 weken te vroeg geboren tweede kindje ook ????

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

mijn naam is patricia ik ben 21 en zwanger van mijn tweede kindje(eerste kindje romy is ruim 4).
nou zoals jullie al bij mijn onderwerp hebben kunnen lezen is romy 3 weken voor de uitgerekende datum geboren,alles was gewoon goed dus mocht ze mee naar huis.
maar nu is mijn vraag;word mijn tweede kindje dan ook iets eerder geboren of zegt dat nix.
ik hoop op een reactie

groetjes patries

zou kunnen natuurlijk,maar t zegt niks hoor,mijn dochter werd na 42,5 week geboren ,terwijl mn zoontje ook 3 weken te vroeg werd geboren,heel verschillend dus
succes verder groetjes diana

Hoi,

Het zegt niks hoor. De vrouw van mijn neef beviel van de eerste 6 weken te vroeg en de tweede werd een week voor de uitgerekende datum geboren.

Syl

Hoi Patries,

Het hoeft niets te zeggen hoor!  Zelf  heb ik  het nagevraagd bij de vk omdat mijn dochter geboren is met 35 weken en 2 dagen zwangerschap. Er is dan bij een volgende zwangerschap een verhoogde kans dat dit weer gaat gebeuren en wel 17%.Maar ze spreken pas van een vroeggeboorte als het kindje voor de 37 weken geboren is. In jouw geval is dat dus niet aan de orde.

Ik denk dus dat je evenveel kans maakt als iedereen (nl 4.4% kans)  om iets te vroeg te bevallen. Zelf ben ik wel erg bang dat dit volgende kindje nog vroeger komt maar dat duurt nog wel even....

Groetjes Sandra, Mama van Kirsten en nu 11w en 3 dagen zwanger van de 2e

Mijn eerste dochter was precies 3 weken te vroeg. Dat had ik toen nog helemaal niet verwacht, maar ik was er wel blij mee. ik had ernstige BI.
Bij de tweede had ik gehoopt en een beetje rekening mee gehouden dat het ook 3 weken te vroeg kwam. Maar zij kwam 8 dagen te laat. Pfff, en das niet leuk hoor als de eerste 3 weken te vroeg was......
En zo was mijn eerste dochter 2930 gram en 46 cm. Dus we verwachtte geen groot kindje. Maar deze dame was 4040 gram en 52,5 cm!!!!!!! Dus dat kan ook nog enorm verschillen.
Ik ben trouwens 25 en mijn oudste dochter wordt het weekend alweer 5, en mijn tweede is nu 4,5 week.

Liefs, Ris

Hoi

Mijn dochter is met 35 week geboren en tegen mij zeiden ze dat ik bij
de tweede geen enkele reden heb om eerder te bevallen. Ik vind  
het wel spannender omdat je er toch eerder rekening mee gaat houden!!

Drie weken voor de uitgerekende datum is inderdaad NIET drie weken te vroeg geboren.
Vóór 37 weken is een kindje te vroeg, met 37 weken is het kindje 'klaar'.
Veel mensen vergissen zich hierin.
Mijn zoontje is ook met 37 weken thuis geboren. Lekker op tijd dus!

Terug
Bovenaan