Eerste kleertjes?

A

Anoniem

Guest
Wat doen jullie voor de eerste kleertjes van jullie kleine beeb.

En wat vinden ze het fijnst, om als eerste aan te hebben ik vindt een boxpakje niet echt leuk om uit te zoeken als 1ste kleertjes.

En een (spijker)broekje + truitje lijkt me niet echt comfortabel zitten voor de kleine.

Hoi,

Lastig he? Ik heb ook lang getwijfeld. De oudste was te klein voor kleertjes maat 50, dus daar moesten we destijds snel maatje 44 voor kopen en dat waren wel boxpakjes en slobbroekjes. Voor de jongste kreeg ik van mjin oma voor af een boxpakje en dat heeft hij dus de eerste nacht gedragen en de volgende dag gewoon een zacht broekje en truitje van Mexx. En nu ligt er een pittig gekleurd pyjamapakje klaar van name-it. Het heeft geen voetjes, maar het ziet er niet uit als pyjama. Gewoon een vrolijk gekleurd pakje. Voor de rest heb ik wel gewoon zachte, soepele broekjes en truitjes in maatje 50/56. Noppies, Mexx  en Baby face hebben ook wel leuke zachte kleertjes die niet zo duur zijn (naam klinkt duur, maar in kleine maatjes valt het reuze mee en je wilt toch showen de eerste weken bij alle visite toch?). Nadeel vind ik dat kleertjes vaak wat zacht van kleur zijn, er zou wat mij betreft wat meer pit in mogen zitten en bij ons in het dorp sterven de kinderkledingwinkels uit. We zijn langzaam overgeleverd aan de "gewone" winkels als C&A en H&M en je wil wel eens wat anders.
Succes met zoeken!

groetjes, keesje

Ik heb toch ook gewoon allemaal pakjes in huis gehaald hoor... Ik ben zelf ook nogal casual in mijn kledij en ik heb zelfs voor 6 maanden al joggingbroekjes enzo in huis, maar zeker geen jeansbroeken... Misschien ben ik dus slecht vergelijkingsmateriaal :)
Ik heb ook niets kleiner dan 56 in huis... Papa is nogal groot, was dat ook bij de geboorte en onze zoon werd tijdens de 20w echo ook nogal aan de grote kant geschat. Je weet het natuurlijk nooit, maar dan kan ik het alsnog halen he...
Ik heb als eerste pakje voorlopig een ongelofelijk schattig blauw-wit gestreept pakje dat vooraan dichtgaat, met drukknopen, maar met een leuk patroon... voor mocht het echt warm zijn in mei (je weet maar nooit!) heb ik ook gezorgd voor wat rompertjes met een leuke opdruk en een broekje...

Hoi,

Wij hebben voor onze kleine uk een pakje gekocht met een lekker slobbroekje, en een vestje wat je aan de voorkant open/dicht maakt, en een mutsje wat erbij past.
Maatje 50, maar ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar een maatje 56 meeneem, je weet tenslotte nooit!

Gohh kben toch wel erg nieuwschierig nu hoor naar onze kleine uk!

Liefs maaike

Hoi, wij hebben voor onze zoon kleertjes besteld bij Rainbowbabies (www.rainbowbabies.nl). T-shirt korte mouwen met zijn naam er op, zelfde kleur broekje en sokjes er bij. En een witte romper met lange mouwen voor eronder. Bij Rainbowbabies kun je kleertjes in de mooiste kleuren bestellen, tip voor de mama die zei dat de kleurtjes allemaal zo flets zijn (vind ik namelijk ook).

Groetjes van Simone
zw nr 3

Ik heb hier voor de eerste weken echt alleen maar zachte pakjes. Meestal wel losse broekjes en wikkelhemdjes/vestjes. Als een poepbroek gelekt heeft, is het veel makkelijker verschonen als het allemaal niet over het hoofd hoeft.

Pas vanaf maat 62 ben ik "echte kleertjes" gaan aandoen. Nu voor de tweede doe ik het eigenlijk weer hetzelfde. Alles ligt al lekker gewassen en gestreken in de kast.
De Hema is echt geweldig in die broekjes en wikkelvestjes en rompertjes. Zo'n pasgeboren prul wil je nog echt niet te veel over z'n hoofdje trekken.

Veel shopplezier!!
Evelien mv Renée (2,5 jaar) en 31 weken zwanger

Hier ook zachte pakjes voor de eerste tijd. Spijkerbroek kunnen ze nog lang genoeg aan toch!

Ik weet nog van de vorige keren dat ik vestjes met ritsjes helemaal niks vond, die kruipen omhoog en dan zit het ritsje in de nek van de baby, niet prettig dus. Ook capuchonshirtjes vond ik onhandig, ligt niet lekker voor die kleintjes.

En die pakjes uit 1 stuk vond ik ook niet fijn, helemaal niet als er voetjes aanzaten, dan waren de beentjes altijd de lang of te kort.

hier dus losse slobbroekjes met een truitje erbij.

Veel plezier met shoppen allemaal!

Terug
Bovenaan