Eerste maand na vroege miskraam

<p>Hi lieve dames,</p><p> </p><p>ik ben nieuw hier en dit is m’n eerste bericht na veel zelf mee te hebben gelezen van anderen!</p><p>vorige maand een paar dagen een positieve test gehad, had veel krampen en pijnlijke borsten ook al voor de  positieve test en helaas ging de kramp niet weg is dit een vroege miskraam geworden. Op de dag van m’n NOD ( cyclus 32 dagen ) begon het bloeden s avonds..</p><p>we waren natuurlijk een paar dagen erg verdrietig maar ik wist vrij snel dat ik via ovulatie testen in ieder geval wilde testen deze maand wat m’n lichaam zou doen.</p><p>ik heb in het weekend van 7 februari op zaterdag mijn donkerste ovulatie test gehad, volgens de bijsluiter zou dit dus betekenen dat ik vanaf die test binnen 48 uur een eisprong zou moeten hebben ( er even vanuit gaan dat die ook echt geweest is). Eigenlijk hebben we in die twee weken  elke avond seks gehad, <br /><br /></p><p>nu ben ik vanaf eind oktober af van mijn spiraal en ik werd na twee dagen al ongesteld. Sinds november heb ik 2 keer cyclus gehad van 32 en 1 keer van 29, zit dus enigszins een beetje verschil in. Maar ik hou 32 aan, </p><p>Ik hou elke maand m’n symptomen bij en ik weet ( denk ik ) dat ik na m’n eisprong pijnlijke borsten en tepels krijg en meestal ( dit had ik ook al voor m’n spiraal ) krampen voor m’n menstruatie moet beginnen. Ook een pijnlijk gevoel in liezen etc.</p><p> Nu zou volgens mijn berekening morgen mijn NOD dag zijn, MAAR </p><p>Ondat ik eigenlijk al twee weken na de ovulatie testen geen enkel symptoom lijk te hebben die ik normaal gesproken heb na een eisprong ( pijnlijke borsten ) en dit ook niet had bij mijn eerste zwangerschap van m’n dochter vijf jaar geleden had ik best goede moed..</p><p>Alleen gister testte ik nog negatief met de sensitest rond 11 uur s ochtends, </p><p>De hele week al onderbuik trekkend gevoel en af en toe steken, borsten nog steeds heel zacht en niks aan de hand maar wel vrij veel witte afscheiding. Dit laatste is nieuw voor mij zo in mijn dagen voor NOD. </p><p>gisteravond opeens super veel krampen in mijn buik en ook echt ‘van binnen’ zat echt ineengekrompen op de bank en  zelfs een tampon in gedaan in de nacht omdat ik gewoon wist dat ik ongesteld zou worden, maar vanochtend was de tampon alleen nat ( sorry voor de details ) van de witte afscheiding en  vandaag niks aan de hand.. Geen krampen helemaal niks. Wel nog steeds witte afscheiding, maar voor de rest voel ik me opeens weer kip lekker! </p><p>morgen dus dag 33 en in principe NOD, maar als ik zaterdag 7 februari mijn positieve ovulatie test had en ik misschien laat in die 48 uur daaropvolgend m’n ei heb gehad, dan zou mijn NOD ook verplaatsen met bijv een dag, toch ? En zou niet morgen maar eventueel zondag of maandag m’n NOD moeten zijn? <br /><br /></p><p>sorry een heel lang verhaal haha maar mijn vraag is eigenlijk: </p><p>iemand nog meer deze symptomen zo kort voor NOD? Vooral dat krampen opeens weggaan vind ik zo bizar ?</p><p>iemand die de witte afscheiding ook herkent en het juist niet last hebben van borsten ? <br /><br /></p><p>of zou m’n lichaam zich voor de gek houden en is het gewoon ontregeld door de vroege miskraam? Maar dan is de positieve ovulatie test wel gek .. of niet? </p><p>Ben redelijk zonder hoop meer omdat de sensitest gister negatief was ( overigens gewoon overdag gedaan en niet gelet op wat ik heb gedronken of hoe veel uur ervoor) en durf niet meer te testen eigenlijk </p>

Het zou inderdaad niet zo gek zijn als je na een vroege miskraam een iets langere cyclus hebt, en ik zou uitgaan van je ovulatietest, niet van je normale cyclusduur (al varieert die dus kennelijk van zichzelf ook al een beetje). Ik zou uitgaan van 14 dagen na je verwachtte eisprong en met jouw verhaal erbij denk ik dat NOD dus ergens tussen maandag en woensdag ligt. Hopelijk snel weer een positieve test in handen!

Na mijn miskraam (5,5 week) duurde mijn cyclus ook wat langer dan daarvoor. Ik had ook opeens gekke dingen die ik niet herkende. Mijn lijf was de eerste cyclus na de miskraam best wel uit balans.

Terug
Bovenaan