eerste maand niet zwanger worden????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik wil binnenkort met de pil stoppen. Nu las ik dat je dan als je stop het beste de eerste maand nog niet zwanger kunt worden. I.V.M uitrekenen van de datum.
Nu lijkt het me sterk om meteen zwanger te worden. Maar toch!

Hoe hebben jullie dat gedaan??

1 maand met condooms??

Groetjes Doortje

Hi!
Nee hoor, de eerste maand hebben we het gewoon gedaan (maar niet zwanger geworden). We zijn nu 4 maanden bezig. Ze kunnen het de eerste maand misschien niet goed uitrekenen, maar de paar maanden daarna ook niet echt precies, omdat de meesten  als ze met de pil gestopt zijn (eerst)  een heel onregelmatige cyclus hebben (bijv de ene keer 34 dagen en de keer daarna 27 dagen). En aan de hand van een echo kunnen ze  altijd wel  bepalen hoever je bent (volgens mij).

Succes! groetjes, Sandra

Hallo,
Lang leve de echo    . Als je wel de eerste maand zwanger ben kunnen ze niet goed de uitgerekende datum berekenen.Dat is de enige reden wat het "probleem" kan zijn bij de eerste maand zwanger.  Ik was de 2e maand zwanger en kreeg ook een echo. Omdat dat toch ook al wel  heel snel was.
Groetjes

Ha Doortje,

Ook ik heb gewoon de eerste maand onveilig gevreeen...
Maar we hebben mis geschoten, en zit nu in ronde 2. Nog 3 daagjes voor mijn NOD, (10de). Ik wist trouwens ook niet eens dat als je de eerste maand zwanger zou zijn dat ze met de echo dan niet exact kunnen zijn... De kans dat je in 1 keer zwanger wordt is ook wel errug klein. Ik hou ook rekening met 6 tot 12 maanden!
Aan mij heb je dus verder niet veel, maar toch.

Succes, groetjes J

Aangezien het probleem juist de datumberekening is, zou ik me er niet veel van aantrekken. Trouwens weet je toch nooit juist wanneer het geboren wordt. 2 weken te vroeg of 2 weken te laat is op dat vlak ook op tijd. En het gebeurd zelden dat ronde 1 als prijs geeft. Ik hoop het natuurlijk wel voor jullie. Suc6

Terug
Bovenaan