Eerste menstruatie na bevalling tijdens borstvoeding

Ik wist niet precies waar dit topic te plaatsen, dus maar hier gedaan.

Ons meisje is al weer bijna 7 maanden oud en ik geef borstvoeding. Ze zit nog op 4 voedingen overdag en soms nog 1 in de nacht.
Brood, fruit en avondhapje gaan er goed in, ze eet echt super. Dus ik merk ook met kolven op het werk dat mijn melkproductie daalt. En ze drinkt veel korter(en efficiënter).

Ik heb al een aantal weken erg veel migraine. Dit had ik voor de zwangerschap gemiddeld 1-2x per maand en tijdens de zwangerschap en in het eerste half jaar na de bevalling 0 migraineaanvallen gehad.

De afgelopen paar weken soms wel 2-3x per week, ik ben bij de huisarts geweest en die zegt dat het waarschijnlijk hormonen zijn en dat mijn cyclus waarschijnlijk binnenkort weer op gang zal komen. Nou met die migraine aanvallen liever gister dan vandaag!
Ik voel me dan zo’n slechte mama, ik kan na mijn werk alleen maar thuiskomen en naar bed gaan totdat het weer gezakt is (meestal ergens halverwege de nacht). Ik verdraag dan geen licht/geluid en alles doet zeer.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring?
Of hadden jullie symptomen waarvan je dacht, nu gaat mijn cyclus weer beginnen? Zagen jullie het aankomen?

Dankjewel alvast!

Oef, vervelend zeg die migraine!