Eerste menstruatie na bevalling tijdens borstvoeding

Ik wist niet precies waar dit topic te plaatsen, dus maar hier gedaan.

Ons meisje is al weer bijna 7 maanden oud en ik geef borstvoeding. Ze zit nog op 4 voedingen overdag en soms nog 1 in de nacht.
Brood, fruit en avondhapje gaan er goed in, ze eet echt super. Dus ik merk ook met kolven op het werk dat mijn melkproductie daalt. En ze drinkt veel korter(en efficiënter).

Ik heb al een aantal weken erg veel migraine. Dit had ik voor de zwangerschap gemiddeld 1-2x per maand en tijdens de zwangerschap en in het eerste half jaar na de bevalling 0 migraineaanvallen gehad.

De afgelopen paar weken soms wel 2-3x per week, ik ben bij de huisarts geweest en die zegt dat het waarschijnlijk hormonen zijn en dat mijn cyclus waarschijnlijk binnenkort weer op gang zal komen. Nou met die migraine aanvallen liever gister dan vandaag!
Ik voel me dan zo’n slechte mama, ik kan na mijn werk alleen maar thuiskomen en naar bed gaan totdat het weer gezakt is (meestal ergens halverwege de nacht). Ik verdraag dan geen licht/geluid en alles doet zeer.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring?
Of hadden jullie symptomen waarvan je dacht, nu gaat mijn cyclus weer beginnen? Zagen jullie het aankomen?

Dankjewel alvast!

Oef, vervelend zeg die migraine!

Ik merkte na een maand of 6 ineens een verandering in mijn energieniveau, vervolgens met ongeveer 7,5 maand krampen waardoor ik twijfelde of ik misschien weer zwanger was, maar de test was negatief. Ongeveer 10 dagen later teste ik wel positief, dus ik denk dat die krampen die ik vanonder voelde een eisprong was. Ik zou dus ongeveer na 8 maanden weer voor het eerst ongesteld zijn geweest als ik niet opnieuw zwanger was (helaas miskraam). Maar echt aanzien komen deed ik dus niet, enkele dagen voor die vermoedelijke eisprong hadden we namelijk een gescheurd condoom en toen dacht ik nog 'ik heb toch nog geen cyclus en ik wil niet zoveel melk weg moeten gooien als ik voor een morning afterpil ga' dus het kwam best wel als een verrassing. (Je zou dan een week lang moeten weggooien.)

Mijn borstvoeding liep toen ook wat terug, maar dat kan ook aan de hoeveelheden vaste voeding hebben gelegen, hoe vaak ik per dag voedde weet ik niet meer, maar sowieso nog elke nacht een nachtvoeding. 

Terug
Bovenaan