Eerste menstruatie na stoppen met de pil

<p>Hallo allemaal , </p><p>25 augustus ben ik gestopt met de pil , mijn cyclus was altijd netjes 28 dagen & heb mijn strip afgemaakt en mijn onttrekkingbloeding gehad , Maar sinds gisteren ben ik bloed gaan verliezen ( veel helderder dan normaal ) Ik denk menstruatiebloed , heb pijn aan mijn borsten & in mijn rug. Is dit goed dat ik al zo snel weer een ' normale ' menstruatie heb !? </p><p>xxxxxx</p>
 
Na het stoppen met de pil is vrijwel alles "normaal"... je lichaam moet weer herstarten nu er geen kunstmatige hormonen meer binnenkomen. De een wacht er maanden op, bij de ander komt ie veel te vroeg, en bij sommigen zelfs gewoon perfect op tijd. De komende tijd kun je mogelijk nog niet veel voorspellen over je cyclus! Wel fijn (vond ik in ieder geval) is om bij te houden wat er gebeurt. Dan heb je het sneller door als er een patroon ontstaat =)
 
Hoi hoi,
 
Natuurlijk kan dat. Wat Klijn al zei. De één wacht maanden op de eerste menstruatie en bij de ander komt ie te vroeg. Maar ontzettend fijn dat je menstruatie nu al heeft aangekondigd. Wel zou ik rekening houden dat de volgende menstruatie later volgt of eerder. De eerste 6 maanden kan je cyclus onregelmatig nog zijn. Je lichaam heeft immers tijd nodig alles zelf te regelen. 
Bij mij kwam die al na 24 dagen, zeer onverwachts want ik ging er van uit dat het ging duren. Sindsdien nette cyclus van 27 en heb tussendoor eentje van 25 gehad en deze cyclus wordt ook een 25 of 26. 
 
 
Hoi KiKo,
Dat verschilt helaas per persoon, maar alles in inderdaad de eerste 6 maanden ‘normaal’. Ik had eerst een cyclus van 30 dagen en de laatste van 28 dagen. Ik verlies alleen heel weinig bloed en het is ook alleen maar ‘oud’ bloed (donker met af en toe wat rood). Het zijn wel steeds menstruaties van 6 dagen. Hoop dat het vanzelf weer normaal wordt, maar snap je gevoel. Even rustig afwachten is het enige wat je kunt doen... 
 
Terug
Bovenaan