Eerste natuurlijke menstruatie wel/niet afwachten?

<p>Hoi dames,</p><p>Woensdag 2 mei heb ik mijn laatste pil ingenomen. Zaterdag mijn onttrekkingsbloeding gehad. Vanaf 3 mei begonnen met het slikken van davitamon mama compleet plus. <br /><br />Ik had mijzelf voorgenomen pas voor een kindje te gaan als ik mijn eerste natuurlijke menstruatie gehad zou hebben. Maar het begint nu wel ontzettend te kriebelen en ik wil eigenlijk niet meer wachten. Op internet lees je zoveel tegenstrijdige berichten.. Het kan geen kwaad / of het wordt juist sterk afgeraden om het voor de natuurlijke menstruatie te proberen.. Verwarrend allemaal!</p><p>Hebben jullie gewachten met sexen/klussen tot de eerste natuurlijke menstruatie of zijn jullie meteen na het stoppen met de pil aan de slag gegaan?</p><p> </p><p>Liefs!</p><p> </p>
 
Hey!
Ik ben eind februari gestopt met de pil en met manlief soort van afgesproken dat we eerst mijn eerste natuurlijke menstrautie zouden afwachten. Je hoort inderdaad vaak dat meteen aan de slag kan de kansen op een zwangerschap verkleinen. Althans dat je sneller een miskraam kan krijgen. Maar goed iedereen is anders en er zullen ongetwijfels ook succes verhalen zijn met direct na de pil voor een kindje gaan.
Ik had erg veel last van de pil dus vandaar dat ik mijn lijf graag wat rust wilde gunnen. Na natuurlijke menstruatie nummer 2 en ik mijn cyclus een beetje door had (of dacht te hebben) zijn wij ervoor gegaan :) Maar denk dat je vooral moet doen waar jullie je goed bij voelen. Al kan je eerste natuurlijke menstrautie afwachten geen kwaad denk ik :) 
 
Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord dat het kwaad kan. Wij zijn midden in mijn pilstrip gestopt en het direct gaan proberen. Ik ben 1x “gewoon” ongesteld geweest en nu 13 weken zwanger. Ik zou er gewoon voor gaan! 
 
Hoi! 
Ik ben 28 februari gestopt met de pil en wou ook mijn natuurlijke menstruatie afwachten voordat we het echt zouden proberen. Echter hebben we geen voorbehoedsmiddelen gebruikt toen we het gezellig kregen.. ik heb gelezen dat de enige reden dat je beter niet direct zwanger “moet” raken is omdat je het dan niet kan berekenen hoe lang...
dat is bij mij dus gebeurd.. volgende wek echo dus ben benieuwd hoe ver ik ben! 
Ik zou zeggen gewoon laten gaan. Ik dacht zelf de kans dat het zo snel raak is is zooooo klein daar ga ik niet voor lopen prutsen met condooms.. tja..
 
Nee, hoor niet gewacht. Direct voor gegaan. Ik ging ervan uit dat mijn lichaam prima kan bepalen wanneer het eraan toe is om zwanger te worden.  Het enige nadeel kan zijn dat je niet goed weet hoe je cyclus is na het stoppen met de pil. Maar die kan nog lang daarna onregelmatig zijn. Succes!
 
Hoi Hoi! 
ik ben na het stoppen met de pil netjes na 29 dagen ongesteld geworden. de maand daarna ook na precies 29 dagen. na de 1e keer dat ik ongesteld was zijn wij begonnen met ronde 1 en ronde 2 was raak! dus het ligt een beetje aan jezelf en aan je lichaam. ik vond het fijn om te weten om de hoeveel dagen ik zou menstrueren. want niet bij iedereen is dit meteen regelmatig, en ik was hier bang voor. meer in de zin van, dat ik mijn eisprong dan niet goed kon bepalen. de 1e maand nadat ik ‘gewoon’ ongesteld werd heb ik ook 1x een ovulatietest erbij gepakt om mn eisprong vast te stellen. en de volgende maand zonder testen was het raak.
 
succes!
 
Dank voor al jullie reacties! Dat geeft me weer een hoop duidelijkheid en weer veel om over na te denken!
Manlief is de komende maanden regelmatig in het buitenland voor werk, dus de kans dat het meteen raak is neemt zo wel af haha
 
De kans dat het de eerste keer lukt is toch vrij klein. Maar als je stopt met de pil kan je gewoon gelijk beginnen. Ik had gelijk een eisprong dus kan je gewoon zwanger raken dan. Kan echt geen kwaad hoor. 
 
Terug
Bovenaan