Eerste prikje

Hallo mamma's,

Mijn dochter heeft deze week haar eerste inenting gehad en reageerde daar nogal heftig op, koorts, overgeven en aan een stuk door huilen.
Normaal slaapt ze 's nachts maar nu zijn we heel de nacht met haar bezig geweest om haar te troosten. We hebben haar ook zetpilletjes gegeven, maar die hielpen niet echt.
Ik zie nu al op tegen het volgende prikje. Of kan het zijn dat ze dan minder heftig reageert?
Groetjes Maartje
 
Hoi Maartje,
Ik had precies hetzelfde probleem. Mijn baby heeft afgelopen donderdag haar tweede prikje gehad en toen heb ik haar anderhalf uur na de prik een paracetamol zetpilletje gegeven, preventief dus.
Hier heeft ze een paar uur opgeslapen en afgezien van een pijnlijjke plek op haar beentje nergens last van gehad.
misschien een idee? succes!!
Gwynniver
 
Ik heb van mijn huisarts Apis Belladonna Comp. van Weleda voorgeschreven gekregen tegen de koorts. Dit is een homeopatisch middel dat heel goed werkt! 5 Druppeltjes als ze koorts krijgt, wanneer het aanhoudt nog eens 5.
Van een vriendin hoorde ik dat haar kindje de eerste keer ook veel last gehad heeft, de 2e keer bijna niet, dus wie weet...heel veel succes
groetjes Maaike
 
hallo,
mijn dochtertje Maartje heeft afgelopen vrijdag haar tweede prikje gehad. Ze is er goed ziek van geweest, hoge koorts en veel huilen. Gelukkig duurde de koorts maar een nacht. Maar nu zit ze helemaal onder de rode uitslag. Weet iemand of dit met de prik te maken heeft, of is het een reactie op de paracetamol?
 
Hallo,
Onze zoon heeft van zijn eerste prikje ook veel last gehad. Hij had koorts een om nog meer huilen en pijn te voorkomen heb ik hem een halve paracetamol gegeven. Bij de tweede prik was er echter niets aan de hand. Na elke prik zorg ik dat ik ongeveer een half uur wrijf over de plek waar gespoten is. De vloeistof verspreid dan sneller en wie weet helpt het tegen pijn. succes ermee
 
hallo,
onze zoon heeft ook erg veel last wanneer hij de inentingen krijgt. Daarom smeer ik de desbetreffende prikplek al een week van te voren in met arniflorzalf van VSM en krijgt hij een uur voorafgaand aan de vaccinatie al een zetpil en verder die dag laat ik het van de reaktie afhangen en veel laten met rusten.Zo komt hij de dag enigzins goed door en is de reaktie momenteel veel rustiger geworden.
Misschien iets voor jou. Succes.
 
Ik raad jullie aan eens te kijken op http://www.nvkp.nl/
Mocht je toch besluiten je kind te laten prikken, dan kan je voorafgaand en na afloop een homeopathisch middel geven, waardoor je kind minder last heeft.
 
Terug
Bovenaan