Eerste prikje

Hallo allemaal!
Mijn dochtertje van 11 weken, heeft gisterochtend haar eerste prikje gehad. Het is wel iets te laat, maar dit komt doordat we haar het nieuwe vaccin wilde geven en het duurde allemaal wat lang om onze huisarts zover te krijgen. Maar ze heeft 'm dus gekregen, en ze heeft werkelijk nergens last van gehad! Ze was zo ontzettend flink, want ze huilde niet eens toen ie haar het prikje gaf! Ze kreunde even en dat was het! We zijn heel blij dat ze het nieuwe vaccin heeft gekregen, en omdat ik merk dat er meer mensen dit willen gaan doen dacht ik; laat ik onze ervaring maar even op het forum zetten!
Wat ik wel een beetje vreemd vond, was dat hij het prikje in haar bovenarm gaf! Maar daar heeft ze ook geen last van gehad, en je ziet ook geen rood plekje ztten ofzo. Kortom wij zijn heel tevreden!
Groetjes Fiona.
 
Hoi Fiona,

Wij willen ook het nieuwe vaccin (haar vierde prikje)
Maar onze huisarts doet van alles behalve mee werken.
Hij is nu op vakantie daarna zijn wij op vakantie maar zodra we terug zijn ga ik weer langs. Want ik vind het belachelijk dat hij niet mee wil werken.

Hij is nogal van de ouwe stempel met heel veel dingen en dit vind hij dus onzin.

Fijn dat je meisje nergens last van heeft gehad.

Groetjes
 
Mijn huisarts wilde ons eerst helemaal naar Duitland sturen om het zelf op te halen. Gelukkig belde ik naar de apotheek waar het ook gewoon besteld kon worden. Ik heb nog geen bericht dat het binnen is, maar zulke berichten stellen je inderdaad wat geruster. Fiona, heb jij nog iets van tevoren gedaan waardoor jouw dochtertje zo rustig was tijdens het prikje?
 
Hoi Joyce en Cindy,

Onze huisarts vond (en vindt het nog steeds) onzin. Hij zegt dat het allemaal overdreven is, die bijwerkingen. Maar waarom zou je onnodig risico's nemen?
Onze apotheek had het binnen 4 werkdagen binnen. Het helpt volgens mij ook wel om te zeggen tegen je huisarts dat je het vaccin zelf gaat betalen. Want dat was volgens mij de reden dat ie het eerst niet over de brug wilde komen.

Ik heb helemaal niets bijzonders gedaan voordat ze het prikje zou krijgen. Ik heb haar een uur van tevoren nog in bad gedaan, misschien dat dat de doorbloeding heeft gestimuleerd??
Ook na die tijd geen koud washandje erop gedaan, want van de één hoorde ik dat dit wel goed was en de ander zei weer van niet!
Ik heb ook geen zetpilletje gegeven, want voor m'n gevoel krijgt ze dan teveel rommel in één keer binnen.

Ik denk dat m'n meissie gewoon ontzettend flink is. (heeft ze van haar moeder! Ha ha...)
Hopelijk krijgen jullie kindjes ook het nieuwe vaccin, en gaat het net zo goed als bij haar!
Heel veel succes gewenst, en laten jullie even weten hoe het gegaan is?

Groetjes Fiona.
 
Mijn meisje heeft bij de eerste (oude vaccin ook geen last gehad) maar toch wil ik het nieuwe laten prikken nu.

Cindy heb jij het bij de apotheek besteld zonder recept van de huisarts?

Groetjes

 
Het is toch normaal dat het prikje in bovenarm word gegeven?
Dat kreeg mijn oudste dochter ook.

Fijn dat ze geen bijwerkingen heeft gehad, maar mijn oudste is nu 4,5 en heeft van geen van alle prikken met het oude vaccin ooit bijwerkingen gehad.

Ik denk dat ik toch voor het oude vaccin blijf kiezen.

Fijn dat dit jullie zo goed bevalt en is inderdaad fijn om es te lezen.

Groetjes van Miriam
 
Terug
Bovenaan