eerste prikjes

we moesten er helaas aan geloven vandaag
aleiyah heeft haar eerste prikjes gehad!
ze begon bij voorbaad al te huilen, alsof ze wist wat er komen zou.
toen ze der prikjes kreeg ging ze nog harder gillen (en ik maar denken dat dat niet mogenlijk was haha)

daarna heb ik haar lekker vertroetelt met een flesje melk (ik had haar voeding uitgesteld zodat ze die fles naar haar prikjes kon krijgen als troost) en was het weer goed. vanaf een uur of 3 begon ze met huilen en is nu net pas (tis nu 22.00 uur) gestopt met huilen! nou is dat niks nieuws voor haar, ze huilt immers ontzettend veel maar nu gilde ze echt van de pijn. ook was ze hondsmoe maar wilde zich niet overgeven.
eigenlijk mag je pas een zetpil geven met 3 maanden, maar ik heb haar toch maar een halve gegeven. die is dus net gaan werken en nu slaapt ze eindelijk.
ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan.

ze is nu 5,5 kilo en 56,5 cm.

ze moet naar de kno arts om haar neusverkoudheid na te laten kijken. ze is al vanaf haar geboorte verkouden. t zit niet op haar longen, maar echt in haar neus.
ook vond de arts dat haar neusgaten wel erg dicht zaten dus ook dat moet ff nagekeken worden door de kno arts.
hij vermoed ook dat ze huisstofmijt allergie heeft dus daar moet ik bloed voor laten prikken.
mocht dat zo zijn, moet in heel het huis laminaat gelegd worden. en dat terwijl het tapijt er nog geen jaar ligt. in haar kamertje zelfs nog maar 4 maanden.
maar goed, je doet alles voor je kind!

hebben hier nog meer kids al de eerste prikjes gehad?
zo ja, hoe is het bij jullie verlopen en de dagen erna?

liefs, do

hoi Dotjuh

hoezo mag je pas met 3mnd een zetpil geven?
ik ben naar de apotheek gegaan en vroeg en zetpil voor babies van 2 mnd en kreeg daar speciaal wat voor. Ze hadden er niet over dat het niet mog, stond ook niet in de gebruiksaanwijzing.

mijn dametje heeft vorige week haar 1e prikje gehad, ik vond het enger dan zij.
5min huilen, 15mn slapen en de rest van de dag spelen,spelen,spelen en lachen.
ze had wel verhoging en heeft 1 zetpil gehad maar extra slapen zat er bij haar niet in.

3e dag was ze wat slaperiger, maar zo'n dag heeft ze wel vaker.

ze is al wel 3 weken verkouden, neusspray krijg ik niet werkend, weet niet wat het is, de spray werkt behalve als ik die onder haar neus hou. ach ik ben ook altijd verkouden.

Hopen dat je kleintje geen allergie heeft, bedenk me net dat wij daar nooit achter zouden komen, we hebben nl nergens tapijt en boven hebben we externe rolluiken ipv gordijnen etc.

groetjes sabine

hoi do,
ze mogen de zetpillen hebben van 60 mg.
die kan je kopen bij de apotheek.uit voorhand heb ik ze al in huis gehaald en wij moeten er donderdag aan geloven.dat mag senna haar eerste prik.
ik geef haar daarna gelijk de zetpil dat ze alvast een ondergrondje heeft.
ik heb er nu wel van geleerd om dat soort dingen al in huis te hebben.
kinderen worden altijd ziek in het weekend of in de avonden.net als me zoontje afgelopen vrijdag nacht bij de dokterspost met 40 graden koorts en hoofdpijn en met paracetamol niet willen zakken.heb alle dosis onderhand in huis.voor iedereen.ook als ik op vakantie ga gaat ie mee in de toilet tas.
maar ja misschien dat het mee valt donderdag.
soms kunnen ze de hele dag alleen maar slapen.

sparkel: succes morgen
gr marjan

bestaan ide nog dan?? mij is toen verteld dat die uit de handel waren, de zetpillen van 60mg.
(dat werd mij 2 jaar geleden al verteld bij mn dochtertje)
ach, ik heb gewoon een halve 120 gegeven, dus komt op t zelfde neer.
vandaag is ze gewoon weer de oude nathalia.
nog steeds veel huilen maar dat doet ze al vanaf haar geboorte hahaha.

liefs, do

hoi,

Jurjen heeft vanochtend zijn eerste prikjes gehad, hij huilde wel even maar na een minuut of 5 was het ook weer over. zijn beentje waren wel wat gevoelig, maar verder tot nu toe weinig last. Ik heb de zetpilletjes van 60 milligram gewoon bij de drogist gehaald. er blijkt 1 merk te zijn die het produceert en wel healthy farm. dit is ook de enige die ze heeft.

ik hoop dat jurjen er lekker om slaapt vannacht en anders liggen ze klaar voor gebruik !!!!

groetjes maaike

hoi hoi

demi heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. ze moest wel even hard huilen tijdens het zetten (gek genoeg moet ze bijna altijd huilen bij het consultatie bureau) daarna kwam ze gelukkig snel weer te rust
ze ligt nu lekker te slapen.
en een beetje aan het kneuteren (hopelijk slaapt ze dadelijk lekker door)

ga straks ook voor de zekerheid vast zetpillen in huis halen (altijd handig om in huis te hebben)

gr.

Terug
Bovenaan