A
Anoniem
Guest
Vandaag heeft Tygo zijn eerste officiële "tik over de vingers" gehad. Hij begint wat met kruipen nu, maar komt nu ook aan dingen waar hij niet aan mag komen. Bijvoorbeeld aan een snoertje, die netjes vastgezet is aan de plint, maar waar hij dan toch aangaat trekken. Ik zei eerst 2x heeeeel duidelijk "Tygo NEE", toen heb ik hem aan zijn arm terug gedraaid (dus met de rug naar het snoertje). Hij had direct in de gaten dat dit voor hem bedoeld was en dus niet zo lief bedoeld was. Hij zette het direct op een hartverscheurend huilen (maar deze mamma trapt daar niet in hoor). Toen draaide hij zich weer rochting het snoertje en ging er weer aan zitten trekken, dus zelfde weer: weer aan zijn armpje terug gedraaid met heel duidelijk "NEE". Weer huilen. Derde keer hem ik hem maar een "gentle" tikje over zijn vingertjes gegeven, weer omgedraaid en weer duidelijk "NEE mag niet" gezegd. Hij voelde zichzelf heel zielig en kroop helemaal tegen mij aan, hikkend en snikkend, maar tot nu toe heeft hij niet weer aan het snoertje gezeten.
Volgens mij kun je ze al snel wat leren hoor. En dus ook dingen verbieden.
Zijn er meer die al voor deze situatie hebben gestaan?
Groetjes happyM.
Volgens mij kun je ze al snel wat leren hoor. En dus ook dingen verbieden.
Zijn er meer die al voor deze situatie hebben gestaan?
Groetjes happyM.