eerste rijstepapje

Vanochtend met Sara naar het cb geweest.

Voor de tweede keer prikjes, wel wat tranen maar niet zoveel als de vorige keer.

Ze groeit goed, met 13 weken en 3 dagen is ze nu 60 cm en 5600 gram.

Omdat ze 's avonds al voeding krijgt voor hongerige kindjes maar sinds een paar dagen weer 's nachts wakker wordt omdat ze honger heeft (komt ze op 6 keer 180ml en dat is te veel volgens cb) mogen we bij de voeding 's avonds rijstepap gaan geven.
Iemand hier al ervaring mee?

Ze zou dan eventueel zelfs terug mogen naar 4 voedingen van 180ml en de late avondvoeding laten vervallen.

Hey!

Wel ervaring met rijstepap, alleen niet zo jong al...
Mijn oudste kreeg het vanaf 6 maanden en mijn middelste met 4,5 maand.
En ik weet nog erg goed dat ze dan heerlijk sliepen :)!
Bij mij sliepen ze tot die tijd prima 's nachts...en ook na het toevoegen van de rijstepap, dus ik vond t een super idee.
Wel moet je er dan een andere speen voor gebruiken ( papspeen) anders krijgt je kleine t niet uit de fles...

Ben benieuwd hoe Sara nu zal slapen. Succes.

Groetjes Brigitte

Hoi hoi,

Hier nog geen ervaring! Wel vroeg om daarmee te beginnen, maar aan de andere kant zijn onze ouders er ook groot mee geworden. Volgens mij deden ze het vroeger al vrij snel bij de voeding. Als het cb het adviseert dan zou ik het gewoon proberen. Ik hoop alleen niet dat de darmpjes erg van streek raken.

Verder goed te horen dat Sara goed groeit! Ik wou dat Laura zo goed dronk! Zij is twee weken geleden gestopt met 5X 180 te drinken Nu drinkt ze hele onregelmatige hoeveelheden.. Ik en cb kunnen er niets van maken :-(.

Liefs J

Mogen ook proberen of ze het van een lepeltje eet. Maar zie dat niet zo zitten.

Ga van de week naar de stad om een papspeen te kopen. Hier in het dorp hebben ze hem niet van aventis. Dus wij en Sara moeten nog even wachten op de pap.

En van die darmpjes hoop ik ook, maar rijstepap is glutenvrij en dan zou dat heel erg mee moeten vallen.
We gaan het zien.

Ik heb een paar keer (na een nacht heel erg wakker liggen) een flesje met vanille rijstebloem gemaakt. 3 eetlepeltjes door het flesje borstvoeding heen, en dan slaapt mn ventje prima. (ong 5/6 uur)
Geen last gehad van extra krampjes. Alleen deed hij de eerste keer erg moeilijk omdat het anders smaakt ;)

Terug
Bovenaan