eerste ronde raak voor eerste kindje, nu waarschijnlijk miskraam.

A

Anoniem

Guest
Zondag 2 juli deed ik een zwangerschapstest die zwanger uitwees. Daarna heb ik er voor de zekerheid nog twee gedaan die dezelfde uitkomst hadden.
Wat waren we in de zevende hemel.
Twee dagen later zag ik ,s avonds bij het afvegen op het toilet een iets ander kleurtje op het papier te zien. Was niet echt duidelijk, dus maakte me niet te druk. De volgende dag overdag nog hetzelfde.,s Avonds net voor ik net bed ging druppelde er wat bruinige druppeltjes uit me. Paniek in de tent!!!!!!
Wij meteen zoeken op internet, maar lazen dat dat niet echt iets hoeft te betekenen.
De volgende morgen had ik wat buikkrampen(viel best mee) en toen ik naar het toilet ging kwam er veel meer mee. het was nu donkerrood met stolsels. Ik schrok me rot.
Toch maar vertrokken naar mijn werk en van daaruit de vk gebeld. Die heeft voor mij een spoedecho geregeld en ik kon dezelfde middag nog een echo laten maken.
Daar kreeg ik eigenlijk al bij binnenkomst te horen dat ze waarschijnlijk toch nog niks konden zien(ik was pas 5 weken en 3 dagen). Tegen beter weten in heeft dat vrouwtje toch een echo proberen te maken.Hier was inderdaad niks op te zien. Toen een inwendige, weer niks.
Aan de hand van mijn verhaal en wat er aan zooi mee kwam na de inwendige echo, was het vrouwtje totaal niet positief. Ze heeft het niet met zo veel woorden gezegd, maar ik kreeg al wel te horen dat het niet aan mij lag, dat ik er geen schuld aan had. Dan weet je iegenlijk al genoeg, miskraam. Ik moet vandaag over een week weer terug voor een echo, omdat er dan eventueel iets te zien zou moeten zijn. Mijn gevoel en mijn verstand zeggen mij dat ik niet hoeft te verwachten dat er nog iets te zien is, maar ik blijf gewoon hopen. Ik heb het er   behoorlijk taai mee en denk dat de echte klap dan nog moet komen. Dat wachetn en die onzekerheid maken je behoorlijk gek!!

hee miss lin..

wat een ontzettende klap is het als je zo blij bent met de zwangerschap en dat er dan zoiets gebeurd. vreselijk..
ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt, heb zelf in janurai een miskraam gehad bij 12,5 week.
ik verloor bloed toen ik sochtends na het wakker worden naar het toilet ging en al snel verloor ik ook het kindje.
ik moest nog wel een echo laten maken om te kijken of mijn baarmoeder goed leeg was. er bleek bij die echo nog een kindje in mijn baarmoeder te zitten. ik was dus zwanger geweest van een tweeling terwijl we dat niet ens wisten! de dag na de msikraam stond onze eerste officele echo pas gepland, vandaar.
dit kindje is door curretage weggehaald want he was al bij 8,5 week overleden en kon niet loskomen omdat het vast zat in de baarmoederwand.
ik voelde me ook ontzettend schuldig. ik was kwaad op alles en iedereen, maar vooral op mezelf en op mijn lichaam.
natuurlijk is het niet mijn schuld geweest, en het is ook zeker niet jouw schuld nu, maar ik snap wel dat je je zo voelt.
je vraagt je o waarom? waarom jij? waarom jouw kindje? en een antwoord krijg je gewoon niet. datis moeilijk.
ik wil je heel erg veel sterkte wensen de komende tijd..
liefs antointte

Hoi,

ik kan je niet echt geruststellen. Hopelijk was je echo te vroeg, en is er volgende week wel iets te zien. In Oktober vorig jaar een miskraam gehad, is ook zo begonnen.
Ik denk aan je en wens je veel succes.

Groetjes Miranda

Hoi hoi,

Wat vervelend voor je dat je waarschijnlijk een miskraam hebt. Ik weet hoe je je voelt.
Ikzelf heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Ik had een leeg vruchtzakje die middels een curretage is verwijderd. Bij mij was misschien het verschil dat voor mij de zwangerschap al vanaf het begin af aan niet goed voelde. Mijn gevoel werd dus alleen maar bevestigd.

Weet wel dat je er zoals de dames hierboven al zeggen, zelf niets aan kunt doen. Er was iets niet goed met het vruchtje waardoor je lichaam het afstoot. Dit had je niet kunnen voorkomen door bijvoorbeeld plat te gaan liggen of wat dan ook. Mijn gynaecoloog vertelde me dat een vrouw in haar vruchtbare periode een kans van 1 op 5 heeft op een miskraam. Dat is dus best veel. Alleen hebben sommige vrouwen het niet door omdat ze denken dat ze ongesteld worden.

Ik ben na de curretage meteen weer zwanger geworden en ook deze zwangerschap (ben nu een dikke 37 weken) ging in het begin gepaard met heftige bloedingen. Wij dachten dus elke keer dat het weer mis was maar ons knulletje is blijven zitten en doet het nu prima. Ik vond het moeilijk om van deze zwangerschap te genieten omdat ik door de miskraam erg onzeker was geworden. Maar dankzij een supergoede begeleiding in het ziekenhuis, gaat het nu goed met me en kan ik niet wachten tot ik mijn knulletje kan vasthouden.

Blijf de moed er dus inhouden en heb vertrouwen in je lichaam want ook al zou het nu mis zijn, het komt vast ook een keer goed. Kijk maar naar mij....

Groetjes,
Maike

hoi hoi,

bedankt voor jullie troostende woorden.
Ik heb dinsdag inderdaad te horem gekregen dat ik een vroege miskraam heb gehad.
Gelukkig was wel alles schoon van binnen dan hoef ik geen curretage.
Geen leuk beicht dus, maar ik kan het nu wel af gaan sluiten.
Ik heb in ieder geval wel zekerheid nu en op de een of andere manier stelt me dat wel weer gerust. Ik hoop snel weer op dit forum aanwezig te zijn.

liefs

Terug
Bovenaan