eerste rugprik hoe voeld dat ?

hallo allemaal

een vriendin kwam vandaag naar me toe en vertelde me alles over haar bevalling .
Ze vertelde me dat haar rugprik enorm veel pijn
deed

ik heb filmpjes gezien op youtube
en zag er me eigenlijk eng uit .
nu vraag ik me af hoe het voeld en hoe pijn het doet .
mijn pijn grens is enorm laag !

help me aub om me een beetje kalmer te maken
want ben enorm bang

Als ze het goed doen voel je alleen de prik van de verdoving...
Laat je zowieso een ruggeprik zetten? En al vroeg...?
Ik heb er ook een gehad maar met zo'n 7/8 cm ontsluiting, dus op dat moment deden de weeen meer pijn, en ben je er ook niet zo op gericht eigenlijk....

Maargoed, ze verdoven dus eerst en dan zetten ze pas de prik, dus daar moet je niets van voelen als het goed is...
Daarna vond ik het een heerlijk gevoel dat alles ff rustig werd, en je kon ontspannen...

Als je al pijn voelt is dat niks vergeleken bij de weeen die je dan hebt (als je je tenminste niet van tevoren al laat verdoven). Ik voelde geen pijn, vond het wel een vreemd gevoel, maar het gevoel daarna was zo heerlijk (eindelijk geen pijn meer) dat het helemaal niks had uitgemaakt als het wel pijn had gedaan. Het werkt al binnen een minuut.

Denk wel goed na voordat je voor een ruggenprik kiest: de kleine kan er nogal suf van worden waardoor bijvoorbeeld borstvoeden lastiger wordt.
Bevallen doet nu eenmaal pijn, maar zodra die kleine op je buik wordt gelegd ben je alles weer kwijt!

ik wou dat ik een ruggeprik had gekozen bij m'n eerste zoon, wat een draak van een bevalling was dat zeg!

morgen word ik ingeleid, en dit keer heb ik wel voor een ruggeprik gekozen. door deze keuze ben ik helemaal niet zenuwachtig of wat dan ook voor morgen, ik laat het wel op me af komen.

en idd, weeën doen zoveel pijn, zo'n prikje is dan echt niks ;)

ik raad je echt een ruggenprik aan.

tijdens me bevalling had ik veel pijn maar was bang voor een ruggenprik. nu achteraf heb je meer pijn van de weeen dan van de ruggenprik en zou ik het zo weer doen.

Hey Cristine,

Beetje een late reactie misschien, maar 'lang leve' de ruggeprik hier!!! Ikh eb de ruggenprik als heel fijn ervaren. Geen pijn of irritaties gehad. Ik zat in een enorme weeenstorm toen ik toch maar besloot een ruggenprik te willen. Daarna heb ik gewoon nog twee uurtjes heerlijk kunnen slapen, ha ha. Wel is het raar dat je lichaam heel hard aan het werk is en je niets voelt. Moest op een gegeven moment bijv overgeven zonder dat daar ook maar een aanwijzing voor was... Achteraf hilarisch filmmateriaal opgeleverd ;-)

Terug
Bovenaan