Eerste schoentjes

<p>Onze dochter word bijna 1 jaar en stapt al wat rond binnenshuis. Gelukkig is het mooi weer dus loopt ze op blote voeten maar als ze straks echt goed loopt willen we ook naar buiten met haar. Ze is klein van stuk met schoenmaat 16... heeft iemand ervaring met kleine schoentjes kopen betreft merk of iets? Meeste beginnen bij maat 19. </p>

Wat schattig bijna 1 en nog maatje 16. Al dacht ik dat bij mijn dochter ook en toen bleek ze ineens maat 19 te hebben haha. Houdt ze haar teentjes wel goed recht?

@girafje ja het is een kleintje die dame van ons bij de geboorte al nu 7kg? we hebben het opgemeten maar zal er nog eens goed naar kijken wellicht heb je gelijk en als we schoenen kopen willen we het eigenlijk laten opmeten in een winkel maar is wat lastig in deze tijd ?

Een reactie die je vraag niet beantwoord, maar ik wat schattig haha. Maat 16 ? ons dochtertje is net 11 maanden, en heeft maat 21/22 ? ze loopt echt heel erg goed op de schoenen van shoesme. Mochten die ook kleine maatjes hebben: aanrader!

Ik zou toch even naar een winkel gaan die er verstand van heeft. Ik dacht ook dat onze docbter maat 19 had en die bleek al maat 22 nodig te hebben. Ze hebben daar betere meetapparatuur en kunnen ook kijken op welke schoentjes ze goed loopt. De meeste winkels zijn gewoon open en misschien kan het zelfs op afspraak

Ik kreeg laatst een tip van een medewerkster van de schoenenwinkel:

als je een rietje onder de voet van je baby legt en afknipt op de lengte van de voet kun je het rietje in een schoentje leggen en bij de hak kijken hoeveel ruimte er over is als rietje tegen de neus aan ligt.

ideaal om zo nu een schoentje te kopen.

Handigste in deze tijd is nu de tip met het rietje! 

deze kan je ook opmeten en dan uitrekenen hoeveel cm dit is in een schoenmaat. Zo kan je ook evt online nog zoeken. 

ik werk in een schoenenwinkel en wij meten en voelen momenteel niet bij het passen van schoenen. 
verder raad ik je aan dat je dus kiest voor een licht gewicht en soepel schoentje. 
zorg ervoor met passen dat je beide voeten meet en beide schoenen past en dat je kindje gaat staan. Personeel kan op afstand prima advies geven.

Heel erg bedankt allemaal voor de adviezen en tips ? Shoesme had ik al van gehoord en dat het goede schoenen zijn. Binnenkort maar eens op pad. @annass schattig is het zeker soms ook wel lastig met bepaalde dingen dat ze klein is ze zit ook nog in maat 68 ?

Terug
Bovenaan