eerste schoentjes

Hoi,

Ik vroeg me af wat jullie voor schoentjes hebben gekocht voor jullie dreumesen, die net lopen. Luna is nu 15 maanden en stapt rond op echte schoentjes van 70 euro van petitshoes, gehad van oma de eerste echte!....  en ze heeft ook stappers van 18 euro bij scapino gekocht. Bij action hebben ze ook leuke sportschoentjes, misschien hebben jullie hier ervaring mee, voordat ik ze aanschaf.

Ik hoor het wel.

hoi ik zou zelf geen schoenen bij de action kopen ik vind dat kinderen moeten goeie schoenen hebben met een goed voet bed ze moeten er de hele leven nog op lopen.
bij de action zijn het toch meestal hele goed kopen materialen volgens mij.
groetjes alexandra

Natuurlijk zijn goede schoenen belangrijk. Vooral als je kindje pas loopt. Dat wil toch niet zeggen dat je geen gymschoentjes bij Action kan kopen? Die koop je er toch bij, zodat ze een extra paar schoentjes hebben. Ga je dan als ze straks naar school gaan ieder half jaar gymschoenen van Nike kopen? En koop je ook slippers met een voetbed van een bekend merk? Ik heb ook wel eens horen zeggen dat goede schoenen ook slecht voor de voeten kan zijn. Ze zijn teveel steun gewend. Op het strand lopen is daarom ook goed voor de spieren. Ze hebben hier ook een Action, daar ga ik ook eens kijken. Lijkt me heel leuk, gymschoentjes voor mijn kleine meid.

hoi,
mijn dochter is nu 14 maanden en stapt nog steeds vrolijk langs de tafel op haar slofjes. ze adviseren toch om pas na 3 maanden los lopen schoenen te kopen. dus ze zit er een beetje tussenin en ik eigenlijk ook. ik wil wel  nieuwe schoenen voor haar kopen want deze raken een beetje op, maar ik vind het ook zonde om dat nu te doen terwijl ze straks andere nodig heeft. en als ik ze ga kopen heb ik me voorgenomen om wel goede te kopen, is het niet zoiets als ze moeten flexibel genoeg zijn, je moet ze dubbel kunnen vouwen en dan moeten de tenen de hielen kunnen raken? ach en voor tussendoor gaat ze gewoon lekker op goedkopere schoenen lopen hoor. het kost al zoveel, als ik daar ook elke keer van die dure schoenen bij moet doen.. mijn moeder had trouwens een goude tip. als je toevallig een keer in frankrijk bent (van de zomer ofzo), daar zijn de "merk"kinderschoenen al snel de helft goedkoper. loont toch de moeite nietwaar om tijdens de zomervakantie alvast in de rondte te kijken.

hallo,
oeps, pas na 3 mnd na het eerste los lopen wist ik niet, shame on me..

Ik heb voor Falco echte leren schoenen van de scapino gehaald. Ik dacht nou, echt leer, degelijke schoenen....not. Na dag 1 waren de neuzen al versleten door de tegels buiten.
Maar gelukkig is de schoen verder top en stapt hij er goed op rond.

Tsja, wat is een degelijke schoen...zelf vind ik gymschoenen heerlijk zitten, heb ze dan ook voor falco voor erbij gekocht. Ik weet eigenlijk niet, van de zomer ga ik denk ik wel sandaaltjes voor hem halen, dat mag toch wel al met 12,5 maand?
liefs Lau

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.
 Luna heeft tot 13 maanden inderdaad slofjes gehad, o.a. van de hema gehad in 2 maten zelfs. 1 ervan heeft ze nog binnen aan. Ze worden wel heel glad aan de onderkant, maar de zooltjes zijn nu opgeschuurd en nu gaat het weer. Toen ze ging lopen,14 maanden,  wilde ik toch een soort schoentjes met zooltje voor buiten. Ze heeft toen die stevige sandaaltjes van petitshoes gehad en daar loopt ze heel veel mee. Ze zijn niet zo flexibel, maar zitten prima en zien er schattig uit. Wit met bloemetjes.  
Ik heb inderdaad ook gehoord dat op blote voeten/sokken lopen heel gezond is , dus vandaar binnen antislipsokken of slofjes.
De meneer van die echte schoenenzaak adviseerde mij om bij action nog een paar schoentjes te kopen. Het zijn schoentjes van rucanor/nike heb ik inmiddels  gezien en deze zijn wel soepel, maar met zooltje. Zij ook nog ongever 25 euro  Lijken me heel goed juist. Ze hadden nog keus ook.

De overgang naar een écht schoentje gaat dus vanzelf, als ze gaan rondstappen, vooral buiten. Of dat nou na 3 maanden is maakt toch niet zoveel uit als je maar veel afwisselt lijkt me.
Ik werk al heel wat jaren op een kinderdagverblijf, dus inmiddels heb ik veel schoentje voorbij zien komen..
Leuk jullie meningen, bedankt weer!

Fleur loopt langs de tafel met haar leren slofjes maar voor buiten hebben wij schoenen bij van haren gekocht (bobbi shoes) omdat we in nieuwbouw wonen en er nog het één en ander buiten ligt en het door de slofjes heen kan schieten en dat willen we natuurlijk niet

Dus voor buiten echte schoenen en binnen slofjes/sokken.

Hier ben ik noge een keer. Ik heb dus gisteren hele soepele pumagympen, gootste maat 20  kunnen kopen bij Action. Wel 25 euro, maar ze had gewoon zoiets nodig voor binnen.

Ze loopt er heerlijk op en glijdt niet uit, wel op die van deHema....die worden glad

Terug
Bovenaan