Eerste sprong vanaf uitgerekende datum

<p>Hallo allemaal,</p><p>Volgens Oei, ik groei worden de sprongetjes berekend vanaf de uitgerekende datum. Nu is mijn zoon 5 weken te vroeg geboren en volgens de app zou hij nu in een sprong zitten. Nu heeft hij al wel langer traantjes, wat volgens 'Oei, ik groei' na de eerste sprong pas komt.</p><p> </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met premature baby's en sprongetjes?</p><p> </p><p> </p>
 
Hey mijn dochter is 2 weken te laat geboren, en zij heeft al haar sprongen tot nu toe 2 weken eerder gehad. Dus dat zou dan volgens oei ik groei kloppen
 
Mijn zoon is nu 5 weken oud en is een week later geboren dan z'n uitgerekende datum. Hij had al met 2 weken tranen. Denk dat het bij ieder kind weer anders is. Merk ook niet veel van de sprong nog. Bij mijn oudste merkte ik ze wel heel erg 
 
Om eerlijk te zijn neem ik heel het oei ik groei gedoe net een dikke korrel zout. Als ik gedrag van mn dochter niet thuis kan brengen blader ik er weleens door. Ze is met 38w geboren en soms liep ze een sprong voor, dan weer achter. Inmiddels heeft ze in een sprong weer typische elementen van verschillende sprongen. Het is leuk om te lezen en fijn om je een beetje in te kunnen leven maar uiteindelijk doen alle kinderen hun ding en tenzij er een bijzondere reden voor is lopen ze met 2,5j eigenlijk allemaal wel gelijk op. 
 
Bij ons kwam de eerste sprong gewoon rond 5 weken na de geboorte, ook al was ons zoontje 4 weken te vroeg geboren. Ook traantjes had hij al eerder, al is het wel meer geworden sinds zijn sprongetje. Ik hou me niet meer zo vast aan de exacte weken die genoemd worden, vind het wel fijn om te weten wat ik ongeveer kan verwachten qua ontwikkeling :)
 
Terug
Bovenaan