Eerste tandje is door. Al poetsen?

<p>Hallo, </p><p>We hebben weer een mijlpaal berijkt:) het eerste tandje is door!</p><p>Nu vraag ik me af of ik al moet beginnen met poetsen? En wanneer ga je met tandpasta poetsen?</p><p> </p><p>Xx</p>

Ik ben gaan poetsen met het eerste tandje maar pas tandpasta gaan gebruiken wanneer ik ging bijvoeden. Dan went je kindje toch langzaam aan andere smaken en ik vind die tandpasta behoorlijk zoet.

Ik ben begonnen met poetsen bij het doorkomen van het 1e tandje (was bij mijn zoontje pas toen hij 9,5 maand was), 1x per dag. Ik gebruikte meteen tanpasta. De peutertandpasta van elmex is niet zoet, maar lijkt al echt een beetje op "grote mensen" tandpasta qua smaak. 
Vanaf 2 jaar 2x per dag gaan poetsen en toen hij 3 werd overgegaan op elektrisch poetsen (en was ik daar maar veel eerder mee begonnen, ideaal)

Hoi!
Jeej! Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Ik ben tandartsassistente en ja, vanaf het eerste puntje dat het tandje doorkomt, moet je gaan poetsen mèt tandpasta. 
Het poetsprotocol is:
0-1 jaar: 1x per dag met een baby- peutertandpasta
2-5 jaar: 2x per dag met een peutertandpasta 
5-12 jaar: 2x per dag met een junior tandpasta 
Vanaf 12: 2x per dag met volwassen tandpasta
Niet naspoelen met water. Overmaat uitspugen en lekker laten inwerken. Nu is het fluoride gehalte in baby en peuter pasta zo aangepast, dat het niet schadelijk is voor je kindje als het de tandpasta doorslikt. Je kan van een baby niet verwachten dat ze de overmaat uitspugen ;-) geef na het poetsen geen voeding meer. En wacht na de voeding minimaal een half uur voor je gaat poetsen. Het glazuur van het melkgebit is vele malen kwetsbaarder dan het glazuur van het volwassen gebit. Zogeheten zuigflescariës is het grootste probleem bij kleine kinderen. Dus poetsen en zonder fles naar bed. Mocht je toch een flesje mee naar bed geven, geef dan water ipv melk of nog erger: limonade.(en ja, het komt helaas heel vaak voor dat ouders limonade meegeven naar bed ?)