Eerste tandje voor zoontje 5 maanden!

Hallo!

Na zijn waterpokken is het tijd voor zijn eerste tandje, hij heeft er niet echt veellast van, wel is hij niet echt lekker.
Poept regelmatig zijn luiers vol met diarree en het drinken is ook niet denderend maar een koekje en groente gaan er wel in!
Slapen gaat wat dat betreft prima!
Hij slaapt met een onderbreking voor de fles van 18.30 uur tot 8 uur, dus dat is erg lekker!
Van de week zag ik al dat zijn tandvlees er anders uitzag maar er nooit aan gedacht dat het een tandje zou kunnen zijn.
Vanmorgen zag ik per ongeluk een wit stipje op zijn onderkaak en na grondig bekeken te hebben en gevoeld is het daadwerkelijk hard en wit...
Het is onze eerste kind en toh vraag je je af straks is het niet zo?!!?
Maar ik denk het wel zo is!!

Hij is nu 24 weken en 4 dagen

Groetjes,

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007
 
Hoi Jacomien,

onze Lars (ruim 19 weken) is ook al drie weken aan het kwijlen en knagen op alles wat hij te pakken krijgt. Zijn tandvlees is wat rood en gezwollen en er zijn harde bobbeltjes voelbaar. Ook heeft hij regelmatig vuurrode wangetjes en is zijn ontlasting veranderd.
Op het consultatiebureau vertelden ze, dat sommige kinderen gewoon wat sneller zijn met het krijgen van het eerste tandje. Sommige baby's worden zels al met een tandje geboren! Dus het kan best zo zijn, dat er één aan komt.
Wanneer ik merk, dat Lars er last van krijgt, zal ik Chamodent druppels gaan gebruiken.
En uiteraard heeft Lars al een bijtring.
Succes met de tandjes van jouw zoontje!

Groetjes,

Marijon (mama van Lars)
 
hallo!!

mijn dochter was 10 weken toen ik 7!! tandjes door zag komen.
het consultatie buro was ook heel verbaasd.
na een paar dagen waren ze weer weg, en om en om lieten ze zich steeds weer even zien.
met 5.5 maanden zijn de eerste 2 echt doorgebroken.
gelukkig heeft ze weinig last gehad buiten de vele poepluiers om haha

succes met de tandjes!!
 
Terug
Bovenaan