eerste tandje wanneer?

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is nu 17 weekjes oud en zn eerste tandje is al doorgekomen. T is nog een klein wit puntje dat door zn tandvlees steekt, dus nog niet groot genoeg om een foto van te maken, maar ik vond t wel jong, 4 maandjes!

Wanneer kwam bij jullie kleintje t eerste tandje door? En veel last van gehad? Ik had echt koorts en huilen en diarree en zo verwacht, maar ik heb aan jesse zelf niks gemerkt eigenlijk... t kwam als een verrassing dat we t tandje zagen!

Hoi Jesse_s_mum,

Bij Tijs kwam het eerste tandje pas met 11,5 maanden door. Ik had ook niet echt verwacht dat hij al vroeg tandjes zou krijgen. Ik was zelf 14 maanden en mijn man 11 maanden. Echt veel last heeft hij tot nu toe niet gehad van zijn tandjes. Waar ik aan merk dat er tanden aan komen is dat hij dan helemaal geen warm eten wil, zelfs niet dat wat hij normaal heel lekker vindt en dunne luiers. Hij is nu 26 maanden en moet nog de laatste 4 kiezen krijgen.

Groetjes,
Susan

Hej!

Onze 1e kreeg zijn tandjes al vanaf 4 maanden, dat kan dus heel goed! de tweede met vijf maanden en Linde heeft al wel een bobbeltje op de plek van het tandje, maar nog niet een puntje of zo. We wachten gewoon af wat ze doet...

Liefs Pippi

Hoihoi,

Wij menen ook al een tijdje, dat Evy tandjes krijgt. Ze heeft in haar onderkaak 2 witte plekjes. De ene zegt, dat dit tandjes zijn, die door moeten komen. Maar de andere zegt weer dat het talgkliertjes zijn.
Ze heeft verder nu nergens last van, kwijlt alleen met momenten wat meer en stopt alles in haar mondje.
Ik zelf was ook 4 maanden toen ik mij eerste tandjes kreeg.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi,

Bij mijn oudste kwam haar eerste tandje met zes maanden. Zij heeft altijd veel last gehad, veel huilen, dunne luiers. Ik weet nog wel dat het tegenovergestelde tandje erg snel erachteraan kwam.
Bij Milan denk ik ook al een tijdje dat het er aan zit te komen, maar nog niks gevoeld. Hij is erg aan t bijten en kwijlen, maar ik zie het vanzelf wel.

Gr. Esther

Hoi,

Julia kreeg bij 4 maanden tandjes. Toen Tijn 2 weken geleden ziek was, had ik het idee dat hij ook al tandjes begon te krijgen, want zijn kontje was ook helemaal open. Hij heeft ook 2 bobbels onderin zijn kaak zitten. Maar, tot nu toe is er nog niks doorgekomen, kan lang dure volgens mij. Ben benieuwd hoelang het nog gaat duren.

groetjes, eline

ikzelf had met 3.5 maand al een tandje, sommige baby's worden zelfs met tanden geboren. Ben benieuwd om mijn meisje ook snel der 1e tandje krijgt. Ze stopt veel in der mond, het liefst der handen heel de dag en produceert liters kwijl. maar ze is nog geen 3 maanden, dus lijkt me wat vroeg, maar goed, we weten maar nooit.

gr. bambi

Hallo jesse,
Onze kleine meid kreeg een paar weken terug haar eerste tandje. Ze was toen bijna 3,5 maand oud. Op woensdag zagen we hem doorkomen. En toen we op zondag weer keken, bleken er zelfs 2 doorgekomen te zijn. De een is wat vroeger dan de ander, gemiddeld is het met 6 maanden, maar t varieert van 3 t/m 9 maanden.
Ik had ook koorts en diarre verwacht, maar juig niet te vroeg, dat kan met de kiezen alsnog komen.
groetjes,
                    sterretje

Terug
Bovenaan