Eerste tandje

Hallo,

Mijn zoontje Thomas is nu al 9,5 maanden en heeft nog een enkel tandje.
Hij heeft een periode gehad waarin hij veel kwijlde en toen dacht ik dat zijn eerste tandje ging doorkomen. Ondertussen is het vele kwijlen verminderd, maar nog steeds geen tandje.
Moet ik mij zorgen maken?

groetjes,
 
HOi Els,

Nee hoor, elk kindje is er anders in. Er zijn kindjes die met een jaar nog steeds geen tand hebben en zelfs kindjes die met tanden worden geboren (lijkt me wel bizar).
Geen zorgen dus.
Groetjes,
Machteld
 
hallo Els,

nee hoor, mijn oudste zoon was 10 maanden toen hij zijn eerste tandjes kreeg het waren er wel twee tegelijk en allebei hoektanden (komt bijna nooit voor) en 2 weken later kwamen er nog meer, ze zeggen hoe later de tanden des te beter het gebid, of dat waar is weet ik niet maar dat wordt gezegd. mijn jongste zoon kreeg met 8,5 maand zijn eerste tandje dus het is allemaal verschillend.

groetjes, Erika
 
hallo Els
nee hoor, ik zou me maar geen zorgen maken.
Mijn zoontje is elf maanden en heeft ook nog niks. Hij heeft ook een periode gehad dat hij
veel meer begon te kwijlen, maar dat kan ook de aanmaak van speekselklieren zijn, dat is meestal rond de drie maanden.
Wat mijn zoontje nu wel heeft is huilerig, vervelend, lichte verhoging en spuitluiers (schijnt erbij te horen)
Ik denk dat iedere baby weer anders is, de een heeft ze vroeg de andere hartstikke laat.
het komt vanzelf.
 
Terug
Bovenaan