Eerste tandje

Er is speciale kindertandpasta te koop bij de drogist en ook een speciaal vingerborsteltje voor jou om te poetsen!

Heeft je kleintje er ook veel last van gehad? Loïs is er sinds gisterenavond een beetje vervelend van. Ze had ook een beetje koorts gisteren en was helemaal overstuur, waardoor ze haar halve voeding eruit braakte, waardoor ze nog meer overstuur raakte. zo zielig. Na 20 minuten bedaarde ze wat. Vandaag heeft ze soms een beetje verhoging en soms is het ineens weg, en ze is ook minder in haar sas. Of ze heeft gewoon een griepje, maar ze kauwt zo hard op haar tandvlees met haar handjes en kwijlt zo ontzettend.

Hij zat de hele week tegen het kortsige aan, donderdag werd hij om de haverklap gillend van de pijn wakker. Toen ben ik eens gaan zoeken in zijn mondje en ja hoor... daar zag ik de gemenerd prikken. Ik ben snel om charmodent gelopen bij de apotheek. Zaterdag begon hij een beetje uit zijn mondje te bloeden tijdens het drinken. Natuurlijk schrok ik erg maar het bleek dat de grote doorbraak eindelijk was gekomen. Nu heeft hij ook last van nr. 2 die nogal snel volgt.

Hier nog geen tandjes in zicht voor Elise.

Ik gebruik   (voor Jules) al 2 jaar de peutertandpasta van de Etos, een gele tube met figuurtje. Werkt prima. Ook elmex kids heb ik weleens gehad, ook prima!
Jules moest niets hebben van coolgate (met die belletjes) die is veel te scherp en spuugt hij direct uit en steekt dan nog een half uur zijn tong uit zijn mond!!!!!!

Je moet er op letten of het fluoride gehalte goed is voor je kleintje!
Veel succes ermee!
Ik heb trouwens nooit iets gebruikt (medisch) voor tandjes die doorkomen.  Een beetje aandacht en een extra knuffel deed het altijd goed! Oja, wel een bijtring uit de koelkast!

Groetjes Antoi

Het gaat hard hier want tandje 2 is ook al door.
Tandenpoetsen is nog best lastig. Hij heeft alle tandpasta al opgesabbelt voor ik bij zijn tandjes kom. Ik heb melktandjes tandpasta van Aquafresh, die is misschien iets te lekker :D

Terug
Bovenaan