eerste uitslagen onderzoek gyn

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

We zitten pas net een aantal weken in het medisch circuit, ik had me hier al voorgesteld. In het kort:
Mijn naam is Ginger, 30 jaar, al trotse mama van thijs (20 maanden) en nu al ruim een jaar bezig voor de tweede. Ook met Thijs lang bezig geweest.....

Vanmorgen ben ik bij de gyn geweest. Niet zo'n heel best nieuws gehad....
De uitslag van de zaadtest was niet goed. De hoeveelheid was niet te tellen (zat samengeklonterd), in elk geval te traag en de hoeveeldheid abnormale zaadjes was te groot. Op 3 vlakken dus niet goed.....
Mijn bloedtest was goed; het HCG gehalte was iets aan de lage kant maar niet zorgwekkend. Bloeddruk, schildklier, baarmoeder en eileiders allemaal in orde.
Vandaag was mijn 11e cyclusdag en ik had een follikel van 12 mm. Deze gaan ze nu volgen. Woensdag moet ik terug om de groei te bepalen en om een samenlevingstest te doen. Verplicht klussen dus op woensdagochtend.....

Ik blijf het een beetje vreemd vinden. Ik had niet verwacht dat er bij mijn man iets niet in orde zou zijn. 3 jaar geleden heeft hij ook een zaadtest gehad en toen was alles perfect!  Nou kan er natuurlijk veel gebeuren in 3 jaar, maar ik had echt verwacht dat er bij mij iets mis zou zijn..... Mijn mannetje is ook behoorlijk overstuur....

Na de samenlevingstest wordt er nog eens een zaadtest gedaan en dan pas kan er definitief iets gezegd worden over de kwaliteit. Ik blijf toch hopen.
Aan het eind van mijn cyclus krijgen we een evaluatiegesprek om alle bevindingen en eventuele vervolgstappen door te spreken.

Ik vind het allemaal erg spannend....wat staat ons te wachten??? Erg eng eigenlijk allemaal.

Ik houd jullie op de hoogte en verder iedereen veel succes!!

Liefs,

een verwarde Ginger

Hallo,

Ik kan me voorstellen dat je in de war bent!!
Voor 3 jaar geleden was alles in orde en nu
is dit er.Nou heel veel suc6 de komende maanden
En toch hopen dat je snel zwanger mag zijn.

Heel veel suc6 gewenst ook voor je mannetje.

Groetjes Belinda

hoi, wat een vervelend nieuws.
Ik kan me voorstellen dat jullie een beetje in de war zijn. Helemaal omdat 3 jaar geleden niets mis was.
Hopelijk worden jullie toch snel zwanger! en gelukkig hebben jullie al een klein wondertje
groetjes   Eva

Hoi Ginger,

Bij ons is het andersom... Mijn mannetje zei altijd dat hij bang was dat het zaad niet in orde was, tijdje terug een test gedaan alles was in orde...mmm... Je snapt mijn gevoelens, dus bij mij???
Wij wachten nog even mijn nod/ongi af (woensdag) en dan gaan wij stappen ondernemen, ik vind het reuze spannend!

Ik hoop dat jullie als nog goed nieuws over het zaad horen.

Liefs Lientje

Jeetje wat vreselijk nieuws voor jullie zeg!!!
Weet ff niet wat te typen!!!
Hopelijk gaan de vervolg onderzoeken beter uitvallen!!!
Wil jullie heel veel sterkte wensen in deze onzeker tijd!!!

Liefs Sandy

hee ginger,

wat vervelend man! echt onzettend kl**te! maar het is een moment opname, misschien had je vriend hiervoor slecht geslapen, iets meer gedronken dan anders, of roken? Misschien over een tijdje nog een keer testen, misschien is het dan wel beter!!

kop op he? geef de moed niet op meid! het komt goed!

Imme xx

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Dat had ik net even nodig......
Ik zit nog steeds een beetje perplex, ik vat hem nog niet helemaal.... Ik had het ook echt niet aan zien komen. We hopen ook echt dat het toevallig geen goed resultaat was... Mijn man is wel wat grieperig geweest, wie weet daardoor een slecht resultaat? Verder rookt of drinkt hij niet. Dus daar kan het niet aan liggen.
We blijven duimen voor een betere uitslag de volgende keer. Woensdag hoor ik wanneer er weer getest wordt.
En idd: we zijn al heeeeel blij dat we al een gezond kindje hebben. Meer en meer nu blijkt dat dat waarschijnlijk echt een toevalstreffer is geweest! Dat was ook de reactie van mijn man: wat ben ik blij dat ik er al een heb. Maar goed, de wens voor een tweede is nog steeds erg groot. En ik moet ook niet teveel denken dat het misschien bij eentje blijft.... Dan kan ik wel janken.....maar goed, we wachten eerst maar eens even deze cylcus af, dan zijn ook alle tests gedaan en weten we definitief hoe we ervoor staan.

Bedankt en ik laat nog wat van me horen! Iedereen veel succes verder met klussen en hopelijk deze maand weer heel veel nieuwe wondertjes!!!!!!

Liefs,

Ginger

Tje ginger, wat een rot nieuws zeg.
Kan me voorstellen dat je even een down periode hebt.
Je houd altijd in je achterhoofd dat er iets mis kan zijn, maar als het dan eenmaal ook werkelijk zo is dan krijg toch een flinke stomp in je gezicht, lijkt mij.
Nou meid, Ik hoop dat de volgende onderzoeken positief uit zullen pakken, zal voor je duimen.

Groeten van Miena.

Terug
Bovenaan