Eerste uitslagen onderzoek gyn

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

We zitten pas net een aantal weken in het medisch circuit, ik had me hier al voorgesteld. In het kort:
Mijn naam is Ginger, 30 jaar, al trotse mama van thijs (20 maanden) en nu al ruim een jaar bezig voor de tweede. Ook met Thijs lang bezig geweest.....

Vanmorgen ben ik bij de gyn geweest. Niet zo'n heel best nieuws gehad....
De uitslag van de zaadtest was niet goed. De hoeveelheid was niet te tellen (zat samengeklonterd), in elk geval te traag en de hoeveeldheid abnormale zaadjes was te groot. Op 3 vlakken dus niet goed.....
Mijn bloedtest was goed; het HCG gehalte was iets aan de lage kant maar niet zorgwekkend. Bloeddruk, schildklier, baarmoeder en eileiders allemaal in orde.
Vandaag was mijn 11e cyclusdag en ik had een follikel van 12 mm. Deze gaan ze nu volgen. Woensdag moet ik terug om de groei te bepalen en om een samenlevingstest te doen. Verplicht klussen dus op woensdagochtend.....

Ik blijf het een beetje vreemd vinden. Ik had niet verwacht dat er bij mijn man iets niet in orde zou zijn. 3 jaar geleden heeft hij ook een zaadtest gehad en toen was alles perfect!  Nou kan er natuurlijk veel gebeuren in 3 jaar, maar ik had echt verwacht dat er bij mij iets mis zou zijn..... Mijn mannetje is ook behoorlijk overstuur....

Na de samenlevingstest wordt er nog eens een zaadtest gedaan en dan pas kan er definitief iets gezegd worden over de kwaliteit. Ik blijf toch hopen.
Aan het eind van mijn cyclus krijgen we een evaluatiegesprek om alle bevindingen en eventuele vervolgstappen door te spreken.

Ik vind het allemaal erg spannend....wat staat ons te wachten??? Erg eng eigenlijk allemaal.

Ik houd jullie op de hoogte en verder iedereen veel succes!!

Liefs,

een verwarde Ginger

Hee Ginger,

Veel succes voor jullie met de volgende onderzoeken! En ik hoop dat je toch snel zwanger wordt.

groetjes,
Dion

Hallo Ginger,

Meid wat vreselijk he... als je hoort dat het bij je mannetje niet helemaal snor zit.
Misschien levert een tweede onderzoek een beter resultaat op.
Ik ga voor je duimen!!!

Hopelijk kun je het wel allemaal een plekje geven en blijf je positief.
In het ziekenhuis kunnen ze tegenwoordig vaak heel veel betekenen voor je hoor!!!

succes
mama Peet

hoi Ginger,
sjonge zeg wat een vervelend nieuws!! Hoewel je weet dat de kans erin zit, ga je er stiekem toch vanuit dat het wel redelijk goed zit. Zeker als je hubbies zaadjes eerder wel goed waren. Balen hoor, verkleind je kansen om spontaan zwanger te worden ineens een heel stuk.
Als het goed is heb je vandaag de samenlevingstest gehad. Ik ben benieuwd hoe dat verlopen is. Ik hoop een beetje positief. Hoe gaat het nu met je?

Wij zijn lekker op vakantie geweest en vannacht teruggekomen. Helaas 1e pinksterdag ogni geworden, dus was het eind van de vakantie wat minder leuk dan het begin, maarja......
Morgen ga ik hubbies zaadjes inleveren ik ben benieuwd wat daaruit gaat komen, afwachten voor ons dus.

liefs Patricia

Hoi meiden,

Nog bedankt voor jullie reacties! Ik reageer wat laat, even rust ingebouwd.....
De samelevingstest was redelijk positief. Er waren net voldoende actieve zaadjes te zien. Mooi om te zien, ik moscht zelf ook even kijken door de microscoop!
Dat wa eigenlijk heel goed nieuws, omdat de zaadtest niet goed was. Afgelopen donderdag weer een test laten doen. Daar krijgen we volgende week woensdag de uitslag van. Ook dan alle ander uitslagen en wordt er bekeken hoe we nu verder moeten.
Natuurlijk hoop ik dat het allemaal niet nodig zal zijn....donderdag heb ik mijn NOD.
Vreselijk weer, dat lange wachten...maar goed er zit niets anders op!
Patricia; ook jij veel succes! Laat je wat horen??

Liefs,

Ginger

Terug
Bovenaan