Eerste vakantie met baby - 3 maanden

<p>lieve lezers,</p><p>mijn vriend en ik zijn onlangs ouders geworden van een prachtige dochter, en we willen graag met haar op vakantie. De enige mogelijkheid die wij hebben is begin september en dan is ze 3 maandjes oud. </p><p> </p><p>Ik ben als nieuwe mama op zoek naar tips en inspiratie. Wat zijn de leuke locaties en wat te doen met een kleine van 3 maanden oud? Raden jullie een korte vliegreis of toch een locatie op rij-afstand aan? </p><p>Ik hoor graag van jullie! Liefs, Rachel</p>
 
Hi,
Zelf (nog) geen ervaring maar momenteel ben ik op vakantie in Griekenland. Hier zat een stel met een baby’tje van 3 maanden in het hotel. En ik vond het zo stoer dat ze dit gedaan hebben dat ik het ook zo graag zou willen. Ze lagen gewoon hele dagen bij het zwembad met de kleine in de schaduw op een eigen bedje, kinderwagen bij de hand en verder alle gemakken van het hotel. Nu moet ik wel zeggen dat we in een 5-sterren hotel zitten op een zeer rustig eiland in Griekenland, waar zowel het hotel als het stadje veel gelijkvloers is dus makkelijk met kinderwagen te doen. 
Dus ik zou zeker kijken naar zoiets, waar je zeker weet dat je gebruik kan maken van de goede faciliteiten van het hotel want he weet immers niet hoe je kindje het doet. Dit baby’tje was mega relaxt en lag veel te slapen op het bedje.
 
Onze zoon was 7 weken en zijn toen naar Mallorca geweest. Met een baby is het juist relaxt op vakantie gaan (mits je een makkelijk kind hebt natuurlijk). Wij hebben een koffer voor de kinderwagen gekocht (zo blijft je wagen beschermd en je kan er nog veel spullen bij doen ;-)), zorg als je gaat vliegen je een fles klaar hebt voordat je opstijgt.
Mocht je een auto huren dan zou je de Maxicosi mee kunnen nemen, maar dat hebben wij toen niet gedaan.
En ik kijk altijd naar de gezondheidszorg van een land, ga langs de apotheek voor basismedicijnen en zoek een accomodatie uit dat centraal ligt.
Fijne vakantie alvast! 
 
Wij zijn vorig jaar naar Duitsland gegaan (4 uur rijden) met onze vrienden. Zij hadden toen een baby van 4 maanden. Wij hadden een huisje op een centerparcs. Ook dat beviel erg goed! Het voordeel daar was dat je zo'n dome hebt met zwembad, winkeltjes en eettentjes. We hebben een paar keer gezwommen en zijn ook gewoon uit eten geweest (meneer sliep van 17 tot 20 uur altijd best vast en dan z'n laatste fles), dus die ging gewoon mee in de kinderwagen. 
 
Terug
Bovenaan