eerste verjaardag

Hoi allemaal,

Min dochter is nu 10 maanden en haar eerste verjaardag komt er dus aan! Dat lijkt natuurlijk leuk...maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje tegenop zie! Als ik denk aan iedereen die ik wil uitnodigen (niet zomaar iedereen), kom ik toch al snel op veel mensen. En die brengen zelf ook aardig wat klein grut mee. Ik zie het scenario al voor me: warme drukte, gillende kinderen, vermoeide dochter, veel te veel speelgoed enz.

Hebben jullie tips: hoe pak je dit aan? Hoeveel mensen max. Wat voor kadootjes? Hoe lang moet het duren?

Ik heb in mijn omgeving allemaal van die energieke fanatieklingen die zelf taarten bakken, slingers maken en ook nog pannekoeken gaan staan bakken!! Dat is dus niet mijn feestje,...

thanks!
 
hoi,
wij hebben bij ons beide kinderen het feestje van 12,30 tot15,30 gevierd.
zo konden ze in de ochtend slapen en in de middag hielden ze het zeker tot 1500 uit.
het lijkt kort maar is meer dan zat.
wij hebben altijd een man of 35 op verjaardagen en dat is incl kinderen(gelukkig ook kinderen boven de 7 die buiten kunnen spelen.
cadeaus die interreseerde de jarige niet!
bij onze tweede pakte de oudste alles uit!
zelf zat ik er niet zo over in en anders vier je het 2x(lijkt mij niet echt fijn 2x zo druk) maar als je echt zo veel man krijgt!?
succes en alvast een fijne eerste verjaardag.....
 
Ik vond het ook lastig hoor. Zelf houd ik niet van zoveel drukte. Wij hebben iedereen die we wilden uitnodigen ruim van te voren een uitnodiging gestuurd en daar ook echt een tijd op gezet, anders zit je de hele dag met visite.

De Hema maakt hele lekkere taarten met een mooie foto van je uk erop. Zo te bstellen vanuit je luie stoel. Dus dat scheelt alweer een heleboel. Zet alles van te voren klaar op een tafel. Kopjes, bordjes, glazen, wat lekkers voor de kids. En probeer het zo voor elkaar te krijgen dat mensen zelf hun drinken inschenken, anders ben je alleen maar aan het hollen en geniet je niet van de 1e verjaardag.
 
Die hemataart kan ik zeker aanraden, hadden wij ook gedaan. Leuk en betaalbaar. Wij hadden bij de 1e verjaardag van onze oudste ook de mensen voor de middag uitgenodigd, dan heb je de ochtend om zelf even de eerste verjaardag van je kind te beleven met z'n 3tjes. Kun je op je gemak lang zal ze leven zingen en je eigen kado samen uitpakken en eventueel nog even mee spelen. Ook het eerste stuk taart, met kaarsje, deden wij op de ochtend met z'n 3en. Dat kun je later met bezoek altijd nog even overdoen. En niet meteen al het nieuwe speelgoed uit de verpakking halen,gewoon een paar dingen even op tafel of op de kast zetten. Ze zijn toch al door het dolle heen op die dag en met een paar nieuwe speeltjes zijn ze ook al uren zoet.
 
Hoi

spannend he , onze dochter word volgende week 1.
Ik vier het in 2-en. 2keer van 10-13uur dat is precies tussen haar slaapjes in.

ik heb uitnodigingen verstuurd en daardoor zelf bepaald wie welke dag gaat komen en het aantal kinderen per dag  verminder je daardoor
Ook voel ik me op deze tijden niet verplicht om uitgebreide hapjes enzo neer te zetten het is tenslotte een kinderverjaardag

veel plezier met de voorbereidingen
 
Terug
Bovenaan