Eerste verlofdag...

Hoi Dames,
Ik heb de laatste tijd wel mee gelezen, maar weinig gereageerd. Tja het word allemaal wat vermoeiender nu he. Maar vandaag is het dan echt zo ver: mijn eerste verlofdag! Het was leuk om met de kerst nog te kunnen werken en daar mee af te kunnen sluiten. Ik merkte dat het lichamelijk gezien nu toch ook wel klaar was, ben vandaag toch ook echt 36 weken. Maar nu die eerste verlof dag aan is gebroken, ben ik ook een beetje aan het freaken. Want lange tijd was de geboorte van ons kindje nog iets wat pas over een lange tijd zou gaan plaats vinden, maar vanaf vandaag is dat niet meer zo. Tussen nu en 6 weken is het kindje er. Er moeten nu echt bedklossen gaan komen en een vluchttasje worden klaar gezet. En opeens vind ik de komst van ons kindje een dood enge gedachte... niet de bevalling opzich, daar maak ik me niet druk om, maar dat er straks een kindje is, ik moeder ben, we een gezinnetje zijn...Ik kan er nog niet helemaal bij met mn gedachte en vind het dood eng....
En dit is dus niks voor mij, ik ben altijd een nuchter persoon, heb altijd alles ruim op tijd geregeld en georganiseerd en kan alles goed rattionelariseren, maar nu, nu dus niet en voel ik me down en bang....

Sorry, weet dat de meeste mensen super blij zijn met hun eerste verlof dag, maar ik kan er nog niet echt van genieten....

Liefs,
Mar

Heel begrijpelijk hoor Mar, je hormonen, en het loslaten is erg moeilijk. Helemaal als je een control freak bent! Ik hoop voor je dat je jezelf beterder gaat voelen, en als de kleine er is dan denk je hier met een glimlach aan terug! Sterkte en het komt goed!

Liefs

Het is idd heel begrijpelijk.
Daarom is het nu ook goed dat je vrij bent. Je kan je nu echt van voorbereiden op de realiteit. Je wordt ouder. Vaak heel mooi en bijzonder, soms ook moeilijk. Ja, dat mag ook gezegd worden. De kraamtijd is een bijzondere tijd waarin je tijd moet en mag nemen om aan elkaar en de nieuwe situatie te wennen. Voor sommigen is het alsof het nooit anders is geweest. Voor andere ouders is het alsof de wereld andersom is gaan draaien.
Neem de tijd om in je verlof jezelf voor te bereiden. Enne lekker statten, bezoekjes afleggen, uitslapen. het hoort er allemaal bij. Ik hoop dat, als je er een beetje in zit, wat meer van kan genieten.

groetjes

Ja hoor dit is heel normaal...
Ben al weken gestopt met alles en nog steeds is er niks af...
Kleine dingen word er steeds gezegd en dat gaat al een paar weken aan en het is nog niet gebeurt.
Wil graag dat het komt maar aan de ene kant het is nog niet helemaal af...
Moet nog heel veel met de hand wassen, box en kinderwagen moeten nog van zolder.
Bedje nog opmaken.

En uitslapen....
Koffer nog inpakken.
Ach weet ik veel wat allemaal nog, oh ja kruiken controleren of ze lek zijn.

Als ik dan denk over 2,5 wk is de data, krijg ik het ook benauwd.
Maar mijn lichaam kan eigenlijk niet meer en heel snel buiten adem...

Groetjes Natasja (37wk 4dgn)

Hier ook lichtelijk de zenuwen.... alleen mijn gedachtengang gaat heel apart nog niet verder dan de sectio.... daarna zie ik het wel weer... dat zijn dingen waar ik op een of andere stomme manier niet over na denk; terwijl ik dat WEL zou moeten doen, want dan kunnen we ons moppie zien en aanraken en troetelen....

Dus zo zie je maar, ieder zijn rugzakje met gedachten.... ennuh.... Marjolijn? Je wordt een SUPERMOEDER!!! En weet je waarom? Omdat je simpelweg heel veel van je kindje gaat houden en je heel hard je best gaat doen.... en als het dan een dag niet helemaal loopt zoals je wilt, jammer dan, dan is het gewoon een dag niet gelukt een volmaakte moeder te zijn.... maar wel een hele goede!!!!

XXX

Leul om te lezen dat het niet allemaal alleen maar roze wolk is. Volgens mij zijn jouw gevoelens heel normaal. Ik herken ze in ieder geval wel.

Ik kon me ook niks voorstellen bij het krijgen van een kind, tot het kind er ook werkelijk was. En dan nog voelde het wel eens als een logeetje ipv mijn eigen kind, hoe veel ik er ook meteen al van hield.

En nu bij de derde voelt het weer onwerkelijk. Al weet ik nu dat het wennen zal. En dat je ook gewoon moet wennen aan een nieuw kind, net als wanneer je moet wennen aan een nieuw huis, als je net verhuisd bent.

Toch veel plezier gewenst deze tijd.

Dank jullie wel allemaal voor de lieve reactie's! Dat geeft deze toekomstige mama weer moed! :)

Net samen met mijn vriend 6 lege bierkratten gehaald(de poten van het bed zijn te groot voor de gewone klossen) en de ondersteek. Dus dat is in ieder geval geregeld! Aan de ene kant denk ik, jeetje moet nog zoveel doen en aan de andere kant, ach we hebben een wiegje, kleertjes en het kraampakket, dus het aller belangrijkste is er allemaal wel haha.
Fijn oud en nieuw allemaal alvast!
Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan