eerste woordjes

A

Anoniem

Guest
Zijn er al eerste woordjes bij jullie kids?

Onze zoon is eerst bezig geweest met te gaan lopen en daarna pas interesse gaan tonen in praten. Hij doet nu steeds meer klanken na en we horen er al echt wat woordjes in. Dit vinden we zo schattig. Ook gaat hij alles al berijpen wat je zegt. We kunnen echt opdrachtjes geven aan hem die hij dan doet, zo lief.

Kletsen jullie kids al de oren van je hoofd? En wat zijn eerste woordjes en wanneer?

Kim

Marissa zegt Papa! En dan ook echt gericht tegen hem. Verder zegt ze Bah als ik het ook zeg omdat ze iets niet mag. En als wij nee zeggen zegt zij Dja!
Maar dat was het wel qua kletsen, qua lichamelijke ontwikkeling gaat het allemaal wel snel

groetjes Linda

Hoi,
Hier is onze Lieve toch ook aardig bezig met praten hoor..
Lopen doet ze nog net niet...maar is verder super actief, en druk, dus dat komt wel..Praten gaat nu voor.
Nu zegt ze dus; ''Sies'', is vies, ''Sees'' is broertje Mees, ''Sitte'' is zitten, ''Seentje'' is speentje, ''Undje'' is hondje, ''Oes'' is poes, en '' jaja'' vindt ze ook leuk. Papa en mama zegt ze als ze verdriet heeft..haha
Maar inderdaad is het erg leuk!!
Ze doet haar best, al is de letter s wel favoriet..hihi.

Maar leuk dat ze zich verstaanbaar kan gaan maken, en het op het goede moment gebruiken..
Gr Rina

djesslyn is nu 14 maanden en 2 weekjes.. lopen deed ze al voor haar eerste verjaardag vrij snel dus praten doet ze ook heeeeel veeel maar echt verstaanbaar nee haha.

hier de woordjes die ze kan:

psssje (poesje)
mama ( zo noemt ze iedereen ook papa)
siesje (prinsesje)
oho
nijn (nijntje)
bah
nee nee (en dan nee schudden erg schattig)
mee

Hoi,

bas is nu 14 maand en zegt nog niet echt veel. Hij zegt wel papa en mama, maar volgens mij niet echt gericht. Nu is hij doof aan zijn rechteroortje, dus het kan zijn dat het daaraan ligt.
Volgens de kno-arts moet hij gewoon kunnen leren praten, maar ik maak me toch wel af en toe zorgen.....

We wachten wel af!

Groetjes Melanie

Hoi hoi,

Morgen is Sven 13 maanden. Qua kruipen en lopen is het niet zo'n snelle maar qua praten wel. Hij kletst de oren van je kop! Maar dat is natuurlijk wel heeeeel leuk.
Wat Sven allemaal al zegt:

Papa (is nu zijn favoriete woord)
Mama
Opa
Oma
Kijken
Eten
Aap
'tooooo (= auto)
oot (zijn bootje in bad)
Da (= ja) soms zegt hij ook echt ja
Bah (als hij een vieze luier heeft of als hij iets in zijn mond wil stoppen wat niet mag)
Kaaaaa (= klaar)

En verder is alles tegenwoordig: dieieieieieieieie. Dan wijst hij iets aan gevolgd met dieieieieieie en dan moeten papa en mama maar raden wat hij bedoelt! haha

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi hoi

leuk he die woordjes.. Mart kan er ook al een aantal :

Papa (de hele dag door, en dan ook nog een beetje liedje van K3 na doen)
mama
mauwww (poes)
hieeeee(paard)
beeeee(koe, schaap )
tok tok (kip)
tietie(rexie onze hond)
hap
hammmm
bah
agg (af)
neee (nee schudden met zijn hoofd)
bawww (bal)
auww
die
opa en soms oma
uh uh uh ( mag niet)
wak wak ( kwak kwak eend)

hij kan knipogen, als je het na hem doet, doet hij het met 2 oogjes tegelijk terug
hij kan heeeeel verliefd/verlegen kijken

dit is het wel zon beetje denk ik.. Mart begon met 11 mnd al met veel woordjes, en er komen er telkens meer bij..
Mijn nichtje heet Kaily en dan probeert ie aily tezeggen
en de hond van hun heeft binkie en kan ie ook een beetje zeggen bi-kie
en de hond van mijn zusje heeft jacky en dan zegt ie acky hihi

Mart klets de hele dag door hihi erg gezellie

groetjes simone
mv mart 15mnd   en ?

Dylano is bijna 16mnd en zegt dit zo'n beetje:

Papa
Mama
Dat
Da  = Ja (denken we dan).
Oel = Kroel (knuffel).
Bahhhh
Aaiiiiii
Eten
Azzy = Jazzy (hond)
Ooohhh = Dan is hij verrast.
Dat was het wel ongeveer denk ik.

Hij schud wel nee, als wij nee zeggen tegen hem. Ook kan hij boos kijken en erg nep doen.
En als we een kusje willen doet hij zijn mondje wagenwijd open.
En als hij verrast is doet gaat hij met zijn mondje open, en zegt Oooohhh.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan