eerste woordjes!?

wat waren de eerste woordjes van jullie kleintjes?

pascal brabbelt papa en mama. Hma = oma/opa
amp = lamp amp uit = lamp uit.
dat zijn nou niet bepaald de woordjes waar we op hoopten. mama en papa wel natuurlijk. maar waarom LAMP!!!!!!
misschien omdat marc electromonteur is?? hihihi.
pascal weet al wel wat een koe en een schaap is. wijst ze ook aan als we het vragen. en hij weet waar zijn voet is. raakt ze aan als we vragen waar is pascal zijn voet. wel erg schattig.

smooty

Het zit in zijn genen denk ik met die lamp hahahaah. Ik heb hier een meneertje dat er geÏnteresseerd is in alles wat met hout te maken heeft. (papa werkt met hout hahahaha) Er wordt hier aardig wat afgekletst. Alles hij bijna klaar is met eten vraagt ie OP??? en als ik dan zeg op, zegt ie klaaaah (klaar) Het valt mij ook op dat ze al zoveel weten. Als ik vraag waar is je beker, gaat hij die pakken, even als zijn sokken (die trekt hij heel de dag uit) maar hij gaat het dan wel op zijn voetje zitten duwen hahahahaa. Ze worden toch zo leuk.

hier is er nu ene naar me toe gekropen om om het hoekje van mijn laptop te kijken wat ik doe en als ze mijn vingers vast pakt betekend dat ze wil lopen.
ook zegt ze papa en mama en dagdag. de afstandsbediening word naar de tv gericht en de telefoon gaat naar haar oor. hond zegt ze ook al en ze weet wat pijn doet. dan wijst ze en zegt ze au

Jochem zegt ook al wel wat woordjes.....
mama
papa
die
da (daar)

Verder geeft tie lucht kusjes
zwaait tie
knuffelt tie lekker stevig
echt kusjes

en idd waar is je beker dan gaat tie hem pakken
waar is papa
waar is floortje
hij weet het allemaal haha
en verstoppertje spelen is hier een groot sucses gezellig he!

inderdaad,pascal weet meer dan hij zeggen kan.
na het eten zegt hij ook 'op' en doet dan met zijn armen een gebaar van "ik weet t niet"zo grappig.
alleen weten we niet wat sliebelrr betekent, hahaha.
en bij alles wat ie aanwijst vragt ie "die?"
en dan benoemen we wat pascal aanwijst.

Florian zegt nog niet heel veel.
Eigenlijk alleen de namen van zn broers... Elias en Joris...best knap als eerste woordjes..maar papa of mama...misschien 3 keer gehoord..af en toe iets wat op eten of fles lijkt....Maar hij maakt wel veel klanken en lawaai!

Terug
Bovenaan