eerste yoga les gehad

Zo vanavond de eerste yoga les weer gehad. Erg leuk weer. Een leuke groep meiden. De een al 30 weken, de ander 20 weken, en de rest er tussen in.
Even lekker een avondje voor mezelf.
gaan jullie ook een cursus volgen.
Ik heb de vorige keer veel gehad aan de yogacursus. Hoop het nu weer zo te ervaren.

Hee Peet,

Wat leuk dat je al een les hebt gedaan en dat het weer helemaal leuk was :)

Ik ga het waarschijnlijk toch niet doen. Krijg waarschijnlijk toch een keizersnede en ik heb er eigenlijk ook geen zin in. Wel heb ik het advies gekregen van de fysio om samen met mijn man haptonomie(?) te gaan doen......wat het precies inhoud moet ik nog ff opzoeken. Ook krijg ik van een vriendin een soort verslag van haar 1-malige puff cursus, zij zei dat dat wel nuttige info bevat.

Wel lekker zo'n avondje voor jezelf! Geniet ervan en natuurlijk veel plezier en ontspanning!

Liefs Lynn.

Hoi Peet,

Dat is idd lekker zo'n avondje voor jezelf!

Ik zit ook aan zwangerschapsyoga te denken, vriendin van mij heeft er veel aan gehad zei ze.
Ook lijkt zwangerschapszwemmen me wel wat. Maar ga waarschijnlijk ook in sep naar zwanger & fit.

Moet toch maar eens een keuze gaan maken wat ik nu wel en niet ga doen, want voordat ik het weet lig ik al te puffen haha.

Liefs

Ha Peet,

Leuk, dat je je eerst les hebt gehad. Ik ga 15 augustus starten met zwangerschapsgym. Een kennisje van mij heeft jaren lang zw. yoga gegeven en zij gaat mij de ademhaingstechnieken leren. Vandaar dat ik voor gym heb gekozen. Wilde eigenlijk afgelopen maandag starten maar was al vol.

@Carola: dan mag je wel opschieten met opgeven. Bij ons zat het meest al vol zo'n vier weken geleden.

Hi,

Wat goed dat het je zo bevallen is hihi. Ik heb bij mijn zoontje ook yoga gedaan en vond het ook erg leuk. Heb nu nog contact met sommige dames ervan. Deze keer ben ik gaan zwemmen met mijn nichtje en eind augustus doen mijn zus en haar vriendin ook mee. Het zwemmen is echt heerlijk ontspannen en gewichtloos. Ook wilde ik deze keer geen yoga doen omdat ik de bevalling uiteindelijk heel anders gepuft heb. Ook was dat toen midden in de zomer in een megawarm gymzaaltje, waar je dus zweette als een idioot en er misselijk van werd. Dus daarom lekker in het water deze keer!

Veel plezier

Liefs

Watfijn dat je er verslaan hebt gehad. Ik heb alleen bij de eerste een cursus gedaan, maar ik heb er nu geen behoefte aan.

Lynn, is haptomie niet contact maken met de kindjes in je buik? Zowel voor jou als je man.

Leuk om horen dat het je zo goed bevalt! Hier nog nooit een cursus gedaan en was ik nu ook niet van plan. Misschien wil ik wel iets gaan doen van zwemmen maar daat ben ik nog niet uit..

liefs

Wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt gehad.

Wij gaan de Samen Bevallen cursus doen. Been heel erg benieuwd. Hoop dat we snel een brief krijgen dat we gaan starten, heb ik zo'n zin aan!! :D

@ Lynn: Wat is haptonomische zwangerschapsbegeleiding?
Deze vorm van begeleiding wordt aan beide aanstaande ouders gegeven, dus zowel aan de moeder als aan haar partner samen. Doel is dat jullie al voor de geboorte contact kunnen maken met jullie kind. Jullie kunnen al kennis maken met de baby en de baby met jullie. Je kunt je kind al laten voelen dat het welkom is, dat het bij jullie veilig is en dat het kind zich aan jullie kan toevertrouwen. De hechting begint zo al voor de geboorte. Dit bevordert de hechting na de geboorte en dat is een goede basis voor de rest van zijn leven.

Een ander doel van de begeleiding is om jullie samen goed voor te bereiden op een zo natuurlijk mogelijke bevalling, als een samenwerking tussen jullie en de baby.

Tenslotte bereidt deze vorm van begeleiding jullie voor op jullie aanstaand ouderschap.

Liefs, x

Terug
Bovenaan