eerste zwangerschap, advies nodig

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment 6 weken zwanger van mijn eerste kindje. Hoewel het niet gepland was zijn mijn man en ik heel blij. We willen graag een kindje maar wilde eigenlijk wachten toch ik afgestudeerd ben komende zomer maar goed die kleine had andere gedachten.
Op zich gaat alles goed. Ben alleen erg moe en wat emotioneel. Verder heb ik steeds een raar gevoel in mijn onderbuik, geen krampen of pijn, maar een rommelig gevoel. Is dit normaal? Ik heb het tegen de huisarts al gezegd, maar die zei niet dat dat erg was, maar ik blijf me een beetje zorgen maken. Omdat we het veerder nog niet verteld hebben aan familie of vrienden kan ik ook geen advies vragen.
 
Spannend een eerste zwangerschap...kan me goed voorstellen dat je snel zorgen maakt (had ik ook). Ik denk dat het vooral met je darmen te maken heeft. In het begin zorgen je hormonen er al voor dat je darmen veranderen/meer opgeblazen zijn. Verder begint je baarmoeder ook echt al groter te worden en moet alles op gaan schuiven...

Hoop dat alles goed zal gaan en je lekker kunt gaan genieten!
 
Klinkt als je darmen idd. Ik ben nu zwanger van de tweede en waar ik normaal toch een redelijk slank buikje heb, heb ik nu echt een enorme buik (6 weken) en dat komt echt nog niet door de kleine ;)

Hopelijk stelt het je gerust.

En mocht je straks toch last hebben van wat steekjes/spierpijn gevoel onderin je buik dan kan dat ook prima bandenpijn zijn. Hopelijk stelt dit je wat gerust en anders komt dat met de tijd wel goed.

Liefs,
Suisje
 
Het zal inderdaad je darmen zijn.. Die zijn dan wat vanslag van al dat hormoon gespook.. En na mate je baarmoeder groeit zullen ze verplaatsen en dit kan ook gerommel geven
 
Terug
Bovenaan