Eerste zwangerschap angst + pcos

Laat ik bij het begin beginnen.
2.5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Naast dat langer dacht om te stoppen met de pil omdat het eigenlijk troep is (persoonlijk) heb ik ook spanningshoofdpijn, migraine, gewichtstoename en ben ik altijd een rollercoaster geweest van emoties sinds ik aan de pil was. Samen met mijn vriend heb ik toen besloten dat ik ging stoppen met de pil. We wilden allebei heel graag kinderen dus als het dan al zou komen vonden we dat natuurlijk erg leuk. Echter bleef mijn menstruatie uit en ineens was het er. Uiteindelijk bleef het weer weg. Was ik dan al zwanger? Nee, de test was negatief. Lang verhaal kort. Sinds ongeveer 2 jaar de diagnose PCOS.
Buiten dat m’n wereld even instortte, mijn toekomstbeeld veranderde. Wat als het helemaal niet kon? De gedachte ontstond dat ik mijn vriend kinderloos zou maken, m’n ouders geen opa en oma zouden worden deed mij veel pijn. Echter na een tijd vol aan de slag gegaan om af te vallen en mn leven om te gooien. Pcos is natuurlijk niet meteen het einde. Afgesproken met de huisarts en mijn vriend dat we na de zomervakantie (dit jaar) ons zouden inschrijven bij de kliniek en kijken hoe en wat.

Ongeveer 5 weken geleden voelde ik me raar, opgeblazen, veel plassen en mn tepels waren voor mijn gevoel groter. Sinds ik PCOS heb, heb ik soms hyperfocus op zwanger zijn. Ik dacht dus; dit zal wel weer m’n hoofd zijn. Ik heb altijd testen thuis omdat wij regelmatig een festival pakken en je weet het nooit. Wat denk je ? POSITIEF.

Ik ben denk ik nog nooit zo gelukkig geweest. Ondertussen ben ik tussen de 8.6 en 9.1 weken zwanger. Buiten dat ik ontzettend blij bent, moest ik ineens stoppen met roken (wat zonder problemen lukte), ben ik gestopt met mijn ADHD medicatie. Of terwijl; ik ben een loslopend projectiel met een overlopende brein, die nu alleen maar denkt aan de zwangerschap.
Elk krampje, elke steek, elke keer dat m’n borsten minder gevoelig zijn draait m’n hoofd zoveel overuren.

Nu had ik gisteren ontzettende krampen, deden ook echt wel pijn.. VK zei; kan erbij horen bij bloedverlies bellen.
Maar hier zit ik dan de gehele dag als een idioot tegen m’n borsten aan te drukken of ze nog pijn doen, 300 keer naar de wc te gaan of er bloed is.
Ik merk dat ik me zoooo snel ongerust maak. Ik denk direct aan een miskraam terwijl de eerste echo goed was. Hoe gaan jullie om met die gedachte?

Sorry voor m’n lange verhaal ?
 
Die gedachte was bij mij ook de hele tijd op de achtergrond. Het is ook gewoon een reëel risico.
Maar er is ook een goede kans dat het wel goed gaat. Al die mensen die je om je heen ziet zijn allemaal ooit geboren. Misschien is je ongeboren vrucht over ongeveer 7 maanden 1 van die mensen.
Ik had ook behoorlijk darmkrampen tijdens mijn zwangerschap. Van volkorenbrood en koolsoorten lag ik dubbel van de pijn. Kan dus een symptoom zijn. ( En iedereen maar roepen dat zwangere vrouwen vezels moeten eten tegen verstopping...)
Kan echt nog alle kanten op. Wacht met het aanschaffen van de grote dingen wel echt de 12 weken af. Na een miskraam kunnen dat soort zaken nogal confronterend zijn.
 
Hey! Ik heb ook PCOS en ben ondertussen 16 weken zwanger van ons tweede kindje ?. Ik snap je ongerustheid helemaal. Ik heb zelf met mijn eerste zwangerschap een hele zondag en maandag mezelf gek gemaakt omdat ik wat bloedverlies had totdat ik langs mocht komen voor een extra controle. Bleek gelukkig niets aan de hand te zijn toen. Heb je nog steeds krampen? Als je jezelf echt helemaal gek maakt, zou ik gewoon nog een keer bellen naar de vk en uitleggen dat je echt wel heel ongerust en angstig bent en vragen of je toch niet een keer mag langskomen voor een extra controle. Al is het maar om jezelf weer wat gemoedsrust te gunnen. 
 
Hey! Gefeliciteerd, wat leuk zeg! ?
Nee het is bij gisteren gebleven, ook niet d gehele dag.. dus wellicht is dat een goed teken? Vandaag ook geen krampen gehad. 
ik herken het helemaal wat je zegt! Heb zelf ook bloedverlies gehad toen ik net 6 weken was in het weekend, uiteindelijk toch gewacht tot de echo en die was goed! Aankomende donderdag hebben we de intake, ik ga dan vragen of we een keer kunnen kijken! Al is het inderdaad alleen maar voor de geruststelling.. voor nu afleiding zoeken dan maar ???‍♀️
 
Hey!
Inderdaad! Maar het is gewoon erg spannend haha 
ja afwachten inderdaad! Koop ook niks groots hoor, daar wacht ik echt nog mee. 
 
Dan zal het wel ok zijn ?. Krampen horen er nu eenmaal bij inderdaad, soms nogal erg. Ik heb het ook van mijn darmen zo nu en dan. Dan heb je nog je baarmoeder die aan het uitrekken is en je lichaam dat zich daaraan moet aanpassen. Dan komt er vroeg of laat nog bandenpijn bij ?. Veel succes bij de intake en vraag dan inderdaad maar gerust naar een check omdat je wat ongerust was nu.
 
Terug
Bovenaan