Eerste zwangerschap en meteen een TWEELING!!

Hi allemaal,
Hier een first time zwangere! Totaal ongepland, was er net een beetje aan gewend en we hoorden dat het er twee waren. Dat was schrikken, maar ook dat begint nu te landen.
Nu ruim 13 weken + 2 dagen en ik merk wel dat ik links en rechts wat meer vet heb dan eerder, maar men is nog altijd verbaasd over hoe weinig je er nog van ziet. Heb mezelf overigens maar even niet meer gewogen, maar sommige kleding zit bij mijn buik niet meer zo lekker.
Hoe is het bij jullie? Al een flinke buik? Ik ben als de dood dat ik straks ineens "ontplof" en een GIGA buik krijg, maar die kans is natuurlijk aanwezig.
Verder te hoge bloeddruk al geconstateerd, de hele dag oprispingen en veel trek, maar na het eten dan weer een beetje misselijk. Plus 's nachts slecht slapen.. uiteraard door minimaal 1x per nacht volle blaas, maar vaak ook gewoon een uur of twee klaarwakker zonder reden. Is dat iets hormonaals??
Wie zit er in hetzelfde schuitje?? Gedeelde smart is halve smart :)
 
Hi, ik ben ook voor het eerst zwanger van de eerste 2! Bijzonder hè! Ben inmiddels al bijna 31 weken. Qua aankomen valt het bij mij reuze mee. Nu nog maar 7 kilo. Maar tot week 18 erg ziek geweest, zh opnames door uitdroging. WN 6 weken sv gehad, waardoor ik toen alleen ben afgevallen. Nu gelukkig geen last meer van. Alleen spelen nu mijn bekken erg op. Ik draag totaal naar voren, en iedereen vind mijn buik beschaaft, al vind ik het al heel wat! Slapen deed ik ook minder goed vanaf het begin, dit word bij mij helaas alleen maar erger doordat ook je buik in de weg gaat zitten.. Heel anders als jou verhaal dus! X
 
Hey,

Gefeliciteerd allereerst :)

wat vervelend dat je zo ziek was! Ik ben wel vaak misselijk of opgeblazen gevoel, maar nooit overgegeven. Apart hoe erg dat kan verschillen per zwangerschap dus!

Sport je of sportte je regelmatig? Ivm je bekkenklachten? Waarschijnlijk kun je daar gewoon niets aan doen, door het gewicht van een tweeling.

31 weken, dus dan ben je al ver! Ik ben nu 15,5 week en je begint het iets te zien. Ben denk ik 4 kilo aangekomen maar ik eet ook gewoon meer dan voorheen ;)

Had je met je buik een echte groei spurt of is het geleidelijk gegaan?

Ik vind het allemaal heel spannend, ook met huisvesting en opvang straks...

Groetjes!
 
Wij zijn nu voor de tweede keer zwanger bijna 13 weken nu en in verwachting van een tweeling, dat van het slecht kunnen slapen komt me bekent voor. Moeilijk in slaap kunnen komen en wakker worden door de volle blaas inderdaad en dan weer moeite hebben in slaap te komen. En dat veel trek en beroerd, gelukkig nog niet hoeven over geven.
 
Ik ben jaloers op jullie. Ben nu voor de 6de keer zwanger van ons derde kindje. Bij deze zwangerschap op de eerste 2 echo's waren er 2 vruchtzakjes te zien maar elke keer 1 kloppend hartje. Dus we gaan er maar vanuit dat het er 1 is. Al heb ik nog steeds het gevoel dat het er 2 zijn en mijn schoonmoeder heeft dat gevoel ook.
 
Hallo!Wat leuk om te lezen dat er nog meer moeders zijn die in verwachting zijn van een tweeling. Wij hebben afgelopen dinsdag onze eerste echo gehad en ook wij verwachten een tweeling. We hebben al een zoontje van bijna 3 jaar. Ik ben zelf wel flink ziek, overgeven en weinig eetlust. Probeer kleine beetjes over de hele dag te eten. Slapen gaat gelukkig nog goed. Ik ben benieuwd naar jullie belevingen!
 
Terug
Bovenaan