eet advies!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik heb ff jullie advies nodig. Mijn dochter is 6 maanden en krijgt nog borstvoeding en krijgt sinds kort een fruithapje en een warme hap 's avonds. Dit gaat hartstikke goed en ze vind alles lekker en eet alles goed op.

Nu wil ik haar ook graag na haar slaapje wat drinken geven maar hoeveel cc geef ik dan ongeveer en geven jullie er dan ook iets bij, rijstewafel ofzo?? En zo ja wanneer begin je ermee?

Wanneer zijn jullie vlees en brood gaan geven? (er vanuit gaande dat je kind ook pas met 6 maanden vast voedsel heeft gekregen) 1 maand erna? 2 weken?

En als laatste? 3 "melk" voedingen of "4 voedingen.
6:30 borstvoeding
10:00 uur fruit
13.30 borstvoeding
16.30 borstvoeding
18:00 warm eten
19.30 borstvoeding en een beetje pap na

Oh en nu ik toch bezig ben kan ik net zo goed alles vragen.

Hoeveel fruit of warm eten geef je. Ff in potjes gesproken je hebt het kleine (4maanden) voormaat en grote formaat? Ik  heb haar twee keer een klein potje gegeven die ze met gemak opeet. Mag ik al meer geven? Als ik het zelf maak vind ik het best moeilijk, geef ik niet te weinig of te veel. Geven jullie na de warme prak ook een toetje, danone of yogurt?

Ohjee, ik ik heb zoveel vragen als het hier om gaat. Ze groeit als kool maar ik wil haar niet te kort doen.

Alle advies is welkom.

THANX meiden

Lfs Bizu

Hoi,

Ik ben met 5 maanden begonnen met bijvoeding. Aangezien mijn dochter die kleine potjes met gemak opat, probeerde ik een grote pot en ook die at en eet ze helemaal op (wordt soms boos aangekeken dat t alweer op is haha)

Ze kreeg met 4 maanden al een liga en nu tegenwoordig een koekje of rijstewafel tussendoor. Dat laatste vind ze niet zo lekker, dus dat geef ik zelden.
Ik ben haar met 6 maanden (een maand na t beginnen met bijvoeden) een broodkorstje gaan aanbieden.  Nog voor ze 7 maanden was at ze mee met mijn boterham en dus ben ik begonnen met zelf brood te geven. Ze eet alles incl korstjes op.

Dr flessen daarintegen drinkt ze niet overdag en zelffs de eerste en laatste fles laat ze veel van staan. Ik bied dus ander drinken aan, maar een drinker is het niet hoor.
Roosvicee drinkt ze soms en thee met een schepje melk. Iets anders drinkt ze echt niet en dit ook maar met moeite.

Ik ben dus steeds iets gaan aanbieden en als ik zag dat ze het lekker vond kreeg ze het van me. Ze is een super eter!
Probeer dus of ze iets lekker vind, maar biedt niet alles tegelijk aan. Stap voor stap.

Heel veel plezier.

Liefs Reneke  

Ik vond het ook ontzettend moeilijk hoen ik dat nou allemaal moest doen borstvoeding en al die hapjes. Zifjon heb ik elke week iets erbij gegeven. Eerst fruit toen groenten toen beetje pap. En een maand later begonnen met stukjes aardappel erbij en vlees en een broodje.

In het begin dacht ik dat krijgt hij toch nooit weg hiervoor dronk hij alleen nog melk. Maar ze wennen snel en ze hebben het ook nodig. Je zal zien dat alles uiteindleijk vanzelf gaat. Laat je niet gek maken door alles schema'r kijk naar je kind hoeveel ze wil.
Begin met paar lepeltjes en gaat dit goed geef je meer. Ongeveer 1 stuk fruit eten is voldoende.

Misschien nog een tip in het groeiboekje van het consultatie bureau zit een voedingsschem en daar staat in hoeveel en wat ze allemaal mogen eten bij welke leeftijd. De borstvoeding gaf ik gewoon tussendoor als extra drinken. Wil je toch wat erbij geven zal ik eerst 50 cc proberen. Het is iets extra's dus daar hoeven ze niet veel van te hebben.

succes met alles en vertrouw op je gevoel

Terug
Bovenaan