eet en slaap ritme - 2 maanden

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

ik wil vragen was is de eet en slaap ritme van jullie kindjes?
Mijn vrindien geef BV, haar kindje slaapt nog best veel, maar laatste paar dagen eet en slaap ie op andere tijden, als ie gaat naar bad en fles rond half 8 slapen word ie naar half uur wakker.slaapt een keer zo en anderekeer weer anders

Graag even paar reacties om even te kunnen beetje verglijken of het ritme beetje zelfde is als ie van haar

groetjes boontje

Hoi boontje,

Mijn zoontje is bijna 8 weken en een echt ritme heb ik ook niet met hem. Hij komt regelmatig om de 3 uur voor een voeding. Soms zit er wat langer tussen en dan laat ik hem lekker slapen. De afgelopen week heb ik ook met mijn handen in het haar gezeten want soms kwam hij na een uur alweer voor een voeding. Misschien heeft dit wat te maken met de 'regeldagen'. In ieder geval lijkt het er hier nu op dat hij weer wat meer ritme begint te krijgen en weer netjes om de +/- 3 uur een voeding nodig heeft.

Ik zou me nog niet te druk maken, kijk het even aan, misschien pakt die kleine zelf weer een ritme op.

Hallo Boontje,

Toen Daniel 2 maanden was kreeg hij ongeveer 5 voedingen per dag. Eerste om 7 uur 's morgens, de laatste om 22 uur. Er zat dus ongeveer 3,5-4 uur tussen de voedingen. Doorgaans was hij een uur tot anderhalf wakker en ging dan weer slapen tot zijn volgende voeding. Ik voedde dus direct als hij wakker werd. 's Nachts kwam hij niet meer voor een voeding. Maar ik kan me ook herinneren dat zijn ritme regelmatig veranderde. Met regeldagen dronk hij meer, soms wel elke 2 uur. En die dagen kwamen niet volgens het boekje :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Yvette

Nee idd, die regeldagen komen niet volgens het boekje.
Toen Hannah precies 2 mnd was had ze echt een strak ritme:
Vanaf  7 uur kwam ze om de drie uur tot en met 22 uur. Dus 6 keer bv per dag.
Dan was ze na de voedingen overdag nog een uurtje wakker en ging dan haar bedje in voor de volgende voeding. Ik maakte haar wel wakker, want als ik dat niet deed werd ze sjaggo wakker en dronk ze niet goed.
Nu is haar ritme compleet door de war maar ach, ze drinkt goed is vrolijk. Dus ik zie wel. Als ik haar maar 5 keer per dag voed, krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft. En het is tenslotte sink en snik heet geweest. Wie raakt daarvan niet van slag?

Heel herkenbaar wat de dames hiervoor ook schrijven !! Mijn dochter is nu 8 wk en heeft ook al wat regeldagen achter de rug. Maar zeker ook door het warme weer, ze hebben dan (net als ons) gewoon meer dorst en slapen veelal onrustiger. De vorige weken zat  ze wel eens op 8 voedingen.
Over het algemeen voedt ik nu 7 x dgs. Meest nog om de 3u, soms om de 4u. Ze heeft nu 3x doorgeslapen 'snachts van 23.30 uur tot ong. 06.30 uur. Hopen dat het zo doorgaat (voor ik over 2 wk weer aan het werk moet, haha).
Weten jullie wat "normaal" is voor een baby van 8 wk (6, 7 of 8 voedingen p.d.) ??
Of ligt dit ook aan het gewicht van de baby ?? Mijn dochter weegt nu 5700 gr. Ze krijgt combinatie van borst- (gekolft) en flesvoeding.
Tot schrijfs.

Ik denk niet dat er iets normaal is bij baby's. ieder kindje is weer verschillend, en er zullen dus ook geen 2 kindjes met hetzelfde schema zijn (of heel toevallig). Bovendien kan het zomaar weer veranderen van de ene op de andere dag.
Waarom vraag je het eigenlijk, heeft je vriendin er problemen mee?

Terug
Bovenaan